آکادمی هلاکوئی
1401/05/15
18:00
داراییهای قفل شده این پروژه لایه دو از پالیگان پیشی گرفت

راه حل های لایه دوم بر روی شبکه…

راه حل های لایه دوم بر روی شبکه اتریوم (ETH) در سال ۲۰۲۲ به طور فزاینده ای محبوب می شوند. بزرگان لایه دو Optimism و Arbitrum در مجموع میزبان بیش از ۱۶۰ پروتکل هستند.


آپتیمیزم (OP) اکنون از نظر این معیار مهم از پالیگان (MATIC) فراتر رفته است


آپتیمیزم (OP)، بزرگ‌ترین راه‌حل مقیاس پذیری لایه دوم مبتنی بر rollup برای شبکه اتریوم (ETH)، از نظر پذیرش گسترده، نقطه عطف دیگری را به‌دست آورده است.


IMG 20220806 172008 366 - داراییهای قفل شده این پروژه لایه دو از پالیگان پیشی گرفت

همانطور که توسط DefiLlama، یک ردیاب اصلی پروتکل های مالی غیرمتمرکز (DeFi) نشان داده شده است، ۶۱ محصول در شبکه آپتیمیزم (OP) ۲.۳۸ میلیارد دلار دارایی قفل شده (TVL) جمع آوری کرده اند. در همین حال، ۲۸۲ پروتکل در شبکه Polygon (MATIC) توانستند ۱.۸۳ میلیارد دلار جذب کنند. هر دو نتیجه شامل آمار پول قرض شده است


ترون (TRX) و سولانا (SOL) همچنان رهبران بخش غیر EVM هستند – شامل پروتکل هایی است که سازگاری یکپارچه با اتریوم (ETH) ندارند – به ترتیب ۵.۸۸ میلیارد دلار و ۲.۲۹ میلیارد دلار دارایی قفل شده دارند.


لایه دوهای اتریوم در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ به سرعت در حال رشد هستند


هم Optimism (OP) و هم Arbitrum، دو تا از بزرگترین شبکه های لایه دوم اتریوم (ETH)، از فناوری Optimistic Rollups برای بسته‌بندی تراکنش‌های اتریوم (ETH) و پخش آن‌ها به شبکه اصلی استفاده می‌کنند. در آگوست ۲۰۲۲، اکوسیستم لایه دوها اتریوم در نهایت موفق شد زیان های مربوط به عواقب ماجرای Terra (LUNA) در ماه می را جبران کند. از نظر TVL، پروتکل ها به سطوح قبل از فروپاشی افزایش یافتند


IMG 20220806 172024 202 - داراییهای قفل شده این پروژه لایه دو از پالیگان پیشی گرفت

دیفای لاما می‌گوید در هفت روز گذشته،آپتیمیزم (OP) شاهد یک عملکرد خیره‌کننده ۷۰۰ درصدی از نظر مقدار TVL بوده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: utoday


انتهای خبر

0
0