حمید کوشکی (تحلیل بنیادی)
1399/11/18
20:16
من هم مقصر هستم تا وقتی فکر می کنیم سایه ای پشت سر ما هست چیزی درست نمی شود... بازار زمانی درست خواهد شد که اعتقاد « من هم مقصر هستم» حاکم شود و ت...

من هم مقصر هستم



تا وقتی فکر می کنیم سایه ای پشت سر ما هست چیزی درست نمی شود...


بازار زمانی درست خواهد شد که اعتقاد « من هم مقصر هستم» حاکم شود و تا زمانی که فکر کنیم زیان کردیم چون دستکاری بوده بازاری درست نخواهد شد. اگر در مسیری قرار بگیریم که دانش و تخصص این بازار را کسب کنیم میزان اعتقادات حاشیه ای به شدت کاسته شده و شاهد بازاری منطقی تر خواهیم بود.



به نظر شخصی که حتی رایگان ترین اطلاعات منتشر شده از شرکت ها، اقتصاد و... را پس می زند و بررسی نمی کند حق این را ندارد که مدعی شود من به دعوت دولت وارد بازار شدم و زیان کردم ! بارها گفته شد تخلف همیشه در بازار سرمایه بوده، همین چند مدت قبل تخلف و فساد صندوق های سرمایه گذاری بزرگ در آمریکا نیز اعلام شد، پس این تخلف همه جا وجود دارد اما کسانی که چشم بسته و با تعارف !!! وارد بازار می شوند و بی پایه و اساس سهم میخرند حق اعتراض ندارند.



سوار یک کشتی هستیم (بازار سرمایه)


وسط اقیانوس موتور از کار می افتد (ریزش بازار با انداختن سهم به مردم) عده ای می گویند آنهایی که ما را سوار کشتی کردند (ما را به بورس دعوت کردند) مقصر هستند و عده ای کوچک که صدایشان میان انبوه عقاید پوپولیست (بازار دستکاری است، من تحلیلگر خوبی بودم اما بازار دستکاری بود و...) گم شده است می گویند منتظر نشستید اسب سفید کشتی را نجات دهد؟ (اعتراضات و تجمعات و مدام مطرح کردن سنایو دستکاری بازار) بهتر نیست دنبال راهکاری باشیم (قبول اشتباه و اصلاح آن) که موتور را روشن کنیم؟(بازاری منطقی داشته باشیم).



به نظر کسی که دانش ارزشیابی سهام را ندارد حق اظهار نظر در مورد بازار را هم ندارد، کسی که تمام اسناد آن از ارزنده شدن سهام دیدن قیمت های ۵۰٪ ریزش کرده است و بدون هیچ تحلیل و ارزشیابی دستکاری و دستکاری می کند اولین عامل مختل کننده بازار سرمایه است و مردم را با به بیراهه کشاندن در مرحله اول خودش را از پاسخگویی تحلیل های خطا رفته خلاص می کند و سپس مسیر توسعه فرهنگ سرمایه گذاری را در نطفه نابود می کند. به نظر کسی که مردم را در مسیر توسعه دانشی قرار نمی دهد و مدام در گوش آنها بخواند سایه ای پشت سر است بزرگترین خیانت را می کند و همین خیانت باعث می شود اگر دلار ۳۰ هزار تومان هم شود باز با دلار ۶۰ هزار تومان به آنها سهم انداخته شود.



در این بازار هرکسی اشتباه می کند...


هرکسی...


کسانی که پی به اشتباهات خود ببرند و در مسیر اصلاح باشند سرمایه های خود را خواهند رشد داد و آنان که کنج دیوار شعار دستکاری سر می دهند مابقی سرمایه را نیز از دست خواهند داد. تخلف همیشه در بورس بوده و خواهند بود، باید یاد گرفت که چگونه کمترین آسیب را ببینیم.



#من_هم_مقصر_هستم

انتهای خبر

0
0