وارن بافت
1400/04/12
07:31
#تغییر_پارادیم_در_بازار_سهام 🔸روند بازار سرمایه در این روزها از این جهت خوشایند و #امیدوا_کننده است که نوسان سنگینی نداشته و آرام و پیوسته یک مسیر...

#تغییر_پارادیم_در_بازار_سهام



🔸روند بازار سرمایه در این روزها از این جهت خوشایند و #امیدوا_کننده است که نوسان سنگینی نداشته و آرام و پیوسته یک مسیر صعودی ملایمی را طی می‌کند. خبری از افت و خیز چند درصدی شاخص‌کل نیست و نوسان روزانه آن به حدود یک درصد رسیده است. خریداران، یک گروه یا یک سهم خاص را نشانه نگرفته‌اند و به اصطلاح تقاضا در بین گروه‌های بورسی میچرخد. همین شرایط اعتماد سهامداران را بهبود داده است.



🔹اگر تا همین چند هفته پیش سوال اکثر سهامداران این بود که «بفروشیم یا نگه داریم؟» این چند روز کارگزاری‌ها شلوغ‌تر شده است و سوال سهامداران به «چی بخریم؟» تغییر کرده است. تغییر پارادایم سرمایه‌گذاران در نتیجه تغییر در شرایط بازار و #بهبود جو روانی حاکم بر بورس است.



🔸برآیند این تغییرات در #ورود_نقدینگی از سوی سهامداران حقیقی و ارتقای ارزش معاملات خرد قابل مشاهده است. شاید این موضوع به خاطر آن باشد که از حجم حاشیه‌های بازار سرمایه به خاطر شرایط سیاسی ناشی از انتخابات، کاسته شده است، در هر حال این همان چیزی است که خواسته سهامداران است.



🔹بازاری دور از حاشیه، دور از تغییرات و تحولات ناگهانی و مبتنی بر تحلیل و کارایی. اگر همین شرایط پابرجا باشد، کم‌کم سهام پرپتانسیل خودنمایی کرده و در پی آن بهبود کلی بازار را شاهد خواهیم بود./واعظی

انتهای خبر

0
0