مبین تحلیل
1400/01/30
13:15
#دکپسول #گزارش_سالانه 📌تولید ژلاتین کپسول ایران 🔸دکپسول در سال 1399 مبلغی معادل 184 میلیارد تومان از محل فروش پوکه کپسول درآمد کسب کرده است که سود...

#دکپسول #گزارش_سالانه


📌تولید ژلاتین کپسول ایران



🔸دکپسول در سال ۱۳۹۹ مبلغی معادل ۱۸۴ میلیارد تومان از محل فروش پوکه کپسول درآمد کسب کرده است که سودی معادل ۲۵۲ تومان به ازای هر سهم محقق نموده است. همچنین درآمد سال ۱۳۹۹ نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد کرده است. نرخ فروش هر پوکه کپسول ۱۲۰ درصد در این مدت افزایش یافته است و فروش تعدادی نیز با رشد ۱ درصدی همراه بوده است.



🔸بین ۸۰ الی ۹۰ درصد مواد اولیه مصرفی شرکت وارداتی است که قبل از این با ارز دولتی تامین می‌شد که با وجود افزایش نرخ به احتمال زیاد ارز دولتی در حال حذف شدن است.



🔸حاشیه سود شرکت از ۲۷٪ در سال ۱۳۹۸ به ۴۱٪ در سال ۱۳۹۹ رسیده است که ناشی از رشد نرخ فروش و درآمد سرمایه گذاری ها می‌باشد.



🔸باید عنوان نمود که این شرکت در سال گذشته افزایش سرمایه ۵۰ درصدی از محل آورده نقدی داشته است که هدف آن خرید یک دستگاه تولید پوکه کپسول می‌باشد. به دو علت به این کار اقدام کرده است : یکی نیاز مشتریان داخلی به پوکه سایز ۴ و دومی انگیزه صادرات . نتیجه این افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۰ جامه عمل می‌پوشاند.



🔰پیش بینی سال ۱۴۰۰


🔸 مبلغ فروش: ۲۷۵ میلیارد تومان


✅ سود هر سهم: ۳۳۳ تومان


➖➖➖➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0