همفکران
1401/09/01
11:40
رشد قیمت عمده صنایع و شرکت‌ها در دومین ماه پاییز

۸۳درصد از صنایع بازار سرمایه در دوره یک ماهه آبان، بازدهی مثبت داشتند. پربازده‌ترین صنعت بازار، خرده‌فروشی بود که ...

۸۳درصد از صنایع بازار سرمایه در دوره یک ماهه آبان، بازدهی مثبت داشتند. پربازده‌ترین صنعت بازار، خرده‌فروشی بود که ارزش بازار آن ۴۴,۵درصد رشد کرد. صنایع حمل و نقل، انبارداری، ارتباطات و فرآورده‌های نفتی هر یک با بیش از ۱۶درصد بازدهی مثبت در رتبه‌های دوم و سوم پربازده‌ترین صنایع قرار گرفتند .



در آبان ماه، صنایع اطلاعات و ارتباطات، پیمانکاری صنعتی، سایر حمل و نقل، فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، استخراج نفت و گاز جز اکتشاف، فنی و مهندسی، بیمه و صندوق بازنشستگی و وسایل ارتباطی با کاهش ارزش بازار مواجه شدند .


طی آبان ماه، ۶۹۸ نماد در بازار سرمایه داد و ستد شد که حدود ۷۰درصد آنها بازدهی مثبت داشتند. به غیر از «رفاه» که پس از چند سال، بازگشایی شد و بیش از ۱,۹۰۰ درصد نسبت به قیمت توقف خود، رشد کرد. نمادهای «حشکوه»، «حگردش»، «ولملت»، «غشان»، «وآذر»، «دکوثر»، «پرداخت»، «کورز» و «کساپا»، پربازده‌ترین نمادها بودند. قیمت سهام این شرکت‌ها در آبان ماه از ۴۱ تا ۵۵درصد افزایش داشت .



اما در بین ۳۰درصد نمادهایی که در این ماه با افت قیمت مواجه بودند، «ولغدر»، «فنفت»، «تمرحکه»، «واحصا،»، «ورازی» و «فمراد»، عمده‌ترین بازدهی منفی را متحمل شدند.



انتهای خبر

0
0