بورس۲۴
1402/02/20
15:15
خروج ۲۹۰۰ میلیارد تومان پول از بورس

بازار سرمایه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه فشار عرضه های زیادی را تحمل کرد، دیروز کمی متعادل تر شد و روند بازار بهبود یافت اما امروز مجددا عرضه ها زیاد شد.

خروج 2900 میلیارد تومان پول از بورس

بورس۲۴ : بازار سرمایه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه فشار عرضه های زیادی را تحمل کرد، دیروز کمی متعادل تر شد و روند بازار بهبود یافت اما امروز مجددا عرضه ها زیاد شد.


طی روز جاری ارزش معاملات خرد با کاهش ۲۳ درصدی نسبت به دیروز به محدوده ۱۵,۳ همت رسید. بیشترین معاملات مربوط به گروه های خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، بانک ها و موسسات و انبوه سازی بود.


حقیقی ها امروز هم نسبت به خروج نقدینگی از بازار اقدام کردند و در مجموع حدود ۲,۹ همت سرمایه از بازار بیرون کشیدند.


گروه های خودرو و ساخت قطعات، فلزات اساسی، بانک ها و موسسات و فرآورده های نفتی در صدر بیشترین خروج پول خرد قرار گرفتند. از بین نمادها هم خساپا، خودرو، شستا، شتران، وکغدیر، وبصادر، فولاد، شپنا، وتجارت و حکشتی با بیشترین تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی (عمده ترین فروش های حقیقی به حقوقی) همراه شدند.


فقط گروه های دباغی و پرداخت چرم، خدمات فنی و مهندسی، محصولات کاغذی و اطلاعات و ارتباطات با اقبال حقیقی ها همراه شدند که در مجموع کل پول خردی که وارد این ۴ گروه شد به ۶,۲ میلیارد تومان رسید.


از بین نمادها تاصیکو، سرچشمه، فسازان، سپیدار، بمپنا، وتوشه، فزر، ثپردیس، شاروم و کی بی سی با بیشترین خرید حقیقی از حقوقی همراه بود.


شاخص کل با کاهش ۲۸ هزار واحدی ۱,۲۲ درصد دیگر اصلاح شد و تا سطح ۲ میلیون و ۲۷۷ هزار واحد عقبگرد داشت. شستا، رمپنا، خودرو، مبین، اخابر، حکشتی و وغدیر در این کاهش بیشترین نقش آفرینی را داشتند.


شاخص هموزن نیز با افت بیش از ۱۷ هزار واحدی معادل ۲,۲۴ درصد به محدوده ۷۶۴ هزار واحد عقب نشینی کرد. شاخص فرابورس هم ۲۷۷ واحد منفی خورد.

انتهای خبر

0
0