آکادمی هلاکوئی
1400/02/13
10:36
۵ ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

طبق داده های Bybit، بیت کوین (BTC) ماه…

طبق داده های Bybit، بیت کوین (BTC) ماه آوریل (فروردین و ادیبهشت) را با کاهش ۱.۹۸ درصدی به اتمام رساند، تا برای اولین بار از سال ۲۰۱۵، این ماه با رنگ قرمز بسته شود.


در همین زمان، قیمت اتر (ETH) بیش از ۴۴ درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم تاریخی خود در نزدیکی ۳۰۰۰ دلار رسید. این واگرایی گسترده بین دو ارز رمزپایه برتر بازار نشان می دهد که بازارها به بلوغ رسیده اند و عملکرد ضعیف بیت کوین مانند گذشته بر عملکرد سایر آلتکوین ها تاثیر نمی گذارد.


روند صعودی اتر باعث شد این ارز با فشار خرید قابل ملاحظه ای از سمت تریدرها روبرو شود. اطلاعات حاصل از Bybit حاکی از آن است که بهره باز معاملات آتی اتر روز ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) با ۵۲٪ افزایش نسبت به ماه قبل به ۸.۵ میلیارد دلار رسیده است. این افزایش از جانب تریدرهای حرفه ای پشتیبانی شده است که ظاهرا نسبت به سرمایه گذاران خرد دیدگاه صعودی تری نسبت به اتر داشته اند.


عملکرد قوی بخش رمزنگاری همچنان طیف وسیعی از سرمایه گذاران را به سمت خود جلب می کند. طبق گزارش فایننشال تایمز، شرکت VC آندرسن هوروویتز قصد دارد با جمع آوری ۸۰۰ تا ۱ میلیارد دلار برای یک صندوق سرمایه گذاری دیگر، به این موج تقاضای رو به رشد بپیوندد. جریان پول ورودی به پروژه های مختلف رمزنگاری نشان می دهد که دیدگاه سرمایه گذاران برای بلند مدت صعودی است.


با توجه به اینکه در حال حاضر اتر پیشگام جریان رشد آلتکوین ها است، در ادامه این متن به بررسی نمودار ۵ ارز رمزنگاری شده برتری خواهیم پرداخت که ممکن است در کوتاه مدت روند صعودی خود را حفظ کنند.


BTC/USDT


روز ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) قیمت بیت کوین از میانگین های متحرک آن بالاتر رفت اما گاوها نتوانستند این قدرت خود را حفظ کنند. الگوی کندل استیک دوجی (Doji) در اول ماه می (۱۱ اردیبهشت) و افت دیروز آن به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۶۸۳۳ دلار) نشان می دهد که خرس ها در سطوح بالاتر دارایی خود را به فروش می رسانند.


چارت1 بیتکوین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت1 بیتکوین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اگر فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۵۷۲۳ دلار) بکشانند، جفت ارز BTC/USDT می تواند تا مرز ۵۲۳۲۳.۲۱ دلار و سپس تا ۵۰۴۶۰ دلار کاهش یابد. میانگین متحرک صاف و قرارگرفتن شاخص مقاومت نسبی (RSI) در نزدیکی نقطه میانی، تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد. این ویژگی می تواند باعث شود این جفت ارز برای چند روز دیگر در یک بازه قیمت محدود باقی بماند.


اگر جفت ارز BTC/USDT از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد و به سطوحی بالاتر از ۵۸۴۶۹.۰۹ دلار برسد ، این دیدگاه اعتبار خود را از دست خواهد داد. چنین حرکتی نشان می دهد که گاوها با هر بار کاهش قیمت برای خرید اقدام می کنند. پس از آن، این جفت ارز می تواند به ۶۱۸۲۵.۸۵ دلار برسد.در این سطح گاوها احتمالا با مقاومت شدید خرس ها روبرو می شوند.


اگرچه برای تایید خیلی زود است، اما به نظر می رسد که این جفت ارز در حال تشکیل شانه راست یک الگوی سر و شانه احتمالی باشد. این وضعیت با شکست قیمت زیر خط گردن کامل خواهد شد. تا آن زمان، تریدرها باید مراقب باشند اما نباید با پیش بینی یک شکست مقاومتی، شتابزده عمل کنند.


چارت2 بیتکوین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت2 بیتکوین - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که گاوها قیمت جفت ارز BTC/USDT را به سطوحی بالاتر از مقاومت ۵۷۵۰۰ دلار رسانده اند اما نتوانسته اند آن را در همان سطح حفظ کنند. به این ترتیب، خرس ها قیمت را به پایین تر از این سطح کشانده و در تلاشند حمایت ۲۰-EMA را بشکنند. اگر این اتفاق بیفتد، احتمال دارد این جفت ارز تا مرز ۵۰-SMA سقوط کند.


بازگشت شدید این حمایت می تواند گاوها را تشویق کند یک بار دیگر برای عبور از مانع ۵۷۵۰۰ دلاری تلاش کنند. در صورت موفقیت آنها، این جفت ارز می تواند سفر خود به سمت تراز ۶۱۸۲۵.۸۴ دلار را دوباره آغاز کند. برعکس، اگر خرس ها قیمت را به زیر ۵۰-SMA بکشانند، احتمال ریزش قیمت تا تراز ۵۰۴۶۰ دلار افزایش می یابد.


SOL/USDT


روز اول ماه می (۱۱ اردیبهشت) قیمت سولانا (SOL) بالاتر از مقاومت ۴۸.۶۴ دلار شکست و دیروز به بالاترین سطح خود در ۴۹.۹۹ دلار رسید. با این حال، سطح روانی ۵۰ دلار به عنوان یک مقاومت مهم عمل می کند و خرس ها توانستند در این سطح قیمت را تا زیر ۴۸.۶۴ دلار کاهش دهند.


چارت1 سولانا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت1 سولانا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اگر خرس ها بتوانند برای دو روز قیمت این ارز را زیر ۴۸.۶۴ دلار نگه دارند، جفت ارز SOL/USDT می تواند تا سطح حمایت ۴۰.۵۱ دلار سقوط کند. بازگشت شدید این حمایت نشان می دهد که گاوها با هر بار ریزش قیمت دست به خرید می زنند. پس از آن، گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا مقاومت ۵۰ دلاری را پشت سر بگذارند.


در صورت موفقیت، ممکن است این جفت ارز مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز کند . این حرکت می تواند تا رسیدن به تراز ۵۶.۷۷ دلار و سپس ۶۸.۰۵ دلار ادامه یابد. شیب صعودی میانگین متحرک و قرارگیری RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت، مسیری صعودی است.


اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۸ دلار) برسد، این دیدگاه مثبت فاقد اعتبار خواهد شد. در چنین شرایطی، این جفت ارز می تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۶ دلار) اصلاح شود.


چارت2 سولانا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت2 سولانا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که گاوها در تلاشند از ۲۰-EMA دفاع کنند. اگر آنها بتوانند قیمت را از منطقه مقاومت بالا سری در ۴۸.۶۴ دلار به ۴۹.۹۹ دلار برسانند، احتمالا مومنتوم این حرکت افزایش خواهد یافت. افزایش تدریجی ۲۰-EMA و قرار گرفتن RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها تاحدودی برتری دارند.


برخلاف این فرض، اگر یک بار دیگر قیمت از مقاومت بالاسری کاهش یابد، احتمال شکست به زیر میانگین های متحرک افزایش می یابد. به دنبال این حرکت، ممکن است خرس ها قیمت را تا ۴۰.۵۱ دلار کاهش دهند. یک بازگشت شدید از این حمایت می تواند این جفت ارز را برای چند روز در این بازه محدود نگه دارد.


HT/USDT


روز اول می (۱۱ اردیبهشت) توکن هوبی (HT) از سطح مقاومت ۲۶.۸۹ دلار عبور کرد و دیروز به بالاترین قیمت خود در ۲۹.۵۴ دلار رسید. با این وجود ، خرس ها در تلاشند قیمت را تا زیر سطح شکست کاهش دهند و گاو های هیجان زده را به دام بیندازند.


چارت1 هوبی - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت1 هوبی - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اگر قیمت کاهش یابد و به مدت سه روز زیر ۲۶.۸۹ دلار باقی بماند، جفت ارز HT/USDT می تواند به تدریج تا مرز ۲۲ دلار کاهش یابد. بازگشت شدید این حمایت می تواند این جفت ارز را برای چند روز در بازه ای محدود نگه دارد.


برعکس ، اگر گاوها از حمایت ۲۶.۸۹ دلاری دفاع کنند یا زیر ۲۵ دلار هم زمین زیادی را رها نکنند ، پیشنهاد خرید قوی در هر افت جزئی است. شکست بالای ۲۹.۵۴ دلار می تواند روند صعودی را با هدف بعدی ۳۶.۵۴ دلار از سر بگیرد.


میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰.۵۴ دلار) افزایش یافته و RSI در منطقه اشابع خرید قرار دارد. این واقعیت نشانگر برتری گاوها می باشد.


چارت2 هوبی - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت2 هوبی - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در حال حاضر، گاوها و خرس ها برای در دست گرفتن کنترل اوضاع در نزدیکی سطح ۲۶.۸۹ دلار با یکدیگر مبارزه می کنند. اگرچه خرس ها توانسته بودند قیمت را به ۲۶.۱۰ دلار برسانند، اما موفق به حفظ سطوح پایین تر نشدند. این نشان می دهد که گاوها هنگام افت قیمت خرید می کنند.


افزایش میانگین های متحرک و واقع شدن RSI در نزدیکی منطقه اشباع خرید نشان می دهد که گاوها برتری دارند. با این حال، گاوها به سختی می توانند قیمت را تا مرز ۲۹.۵۴ دلار بکشانند. این می تواند در کوتاه مدت منجر به ایجاد نوسانات شدیدی شود.


شکست قیمت زیر ۲۶ دلار می تواند آن را تا ۲۰-EMA کاهش دهد. اگر قیمت از این سطح بازگردد، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند روند صعودی را از سر بگیرند. در مقابل، شکست زیر میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه می تواند آغازگر یک روند اصلاحی عمیق تر باشد.


ETC/USDT


خرس ها سعی می کنند حرکت صعودی اتریوم کلاسیک (ETC) را در منطقه مقاومت بالاسری ۳۸ تا ۴۱.۶۱ دلار متوقف کنند. با این حال، دم بلند کندل استیک دیروز نشان می دهد که تریدرها در سطوح پایین تر خرید می کنند.


چارت1 اتریوم - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت1 اتریوم - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸.۷۴ دلار) و قرارگیری RSI در منطقه اشباع خرید نشان دهنده برتری گاوها می باشد. اگر خریداران قیمت را از مقامت بالاسری عبور دهند، جفت ارز ETC/USDT می تواند روند صعودی خود را از سر گرفته و تا ۵۳.۲۱ دلار افزایش یابد.


برخلاف این فرض، اگر قیمت از منطقه مقاومت بالاسری پایین بیاید، خرس ها سعی می کنند این جفت ارز را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند. شکست قیمت زیر این حمایت نشان می دهد که مومنتوم حرکت صعودی کاهش یافته و این جفت ارز می تواند تا ۲۲.۲۰ دلار سقوط کند.


چارت2 اتریوم - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت2 اتریوم - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال افزایش بوده و RSI در منطقه اشباع خرید قرار دارد. این وضعیت نشان می دهد گاوها کنترل اوضاع را در دست دارند. با این وجود خرس ها به راحتی میدان را خالی نمی کنند. آنها سعی خواهند کرد این حرکت صعودی را در منطقه مقامت بالاسری متوقف کنند.


شکست قیمت زیر ۲۰-EMA اولین نشانه از کاهش مومنتوم حرکت صعودی این ارز است. این اتفاق می تواند قیمت را تا مرز میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش دهد. چنین حرکتی می تواند این جفت ارز را برای چند روز در بازه ای محدوده قرار بگیرد.


AAVE/USDT


گاوها دیروز رمزارز آوه (AAVE) را به سطوحی بالاتر از مقاومت ۴۸۹ دلار رساندند. با این حال، نتوانسته اند فشار خرید را در سطوح بالاتر حفظ کنند. به این ترتیب، خرس ها قیمت را به محدوده ۴۸۰ تا ۲۸۰ دلار بازگرداندند. این نشان می دهد که خرس ها در تلاشند گاوهای هیجان زده ای را که در این بازه هنگام ریزش خرید می کنند را به دام بیندازند.



اگر قیمت تا زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۱۵ دلار) کاهش یابد، نشان می دهد که گاوها هنگام افت قیمت خرید نمی کنند. این اتفاق می تواند قیمت را تا مرز میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۸۳ دلار) کاهش دهد و باعث شود جفت ارز AAVE/USDT برای چند روز دیگر در داخل این بازه محدود قرار بگیرد.


برعکس، اگر این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، نشان دهنده انباشت این ارز در سطوح پایین تر است. سپس گاوها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت را به ۵۸۱.۶۷ دلار برسانند. شکست در این سطح می تواند آغازگر حرکت به سمت تراز ۶۹۸ دلار باشد.


چارت2 آوه - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیریدچارت2 آوه - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که گاوها هنگام ریزش تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برای خرید اقدام کرده و دوباره تلاش خواهند کرد قیمت را از منطقه مقاومت ۴۸۹ تا ۵۱۲ دلار عبور دهند. میانگین های متحرک صعودی و قرارگرفتن RSI بالای سطح ۶۳ نشان می دهد مسیر دارای کمترین مقاومت مسیری صعود است.


اگر خرس ها قیمت را به زیر ۲۰-EMA بکشانند، این دیدگاه صعودی کم کم اعتبار خود را از دست خواهد داد. این می تواند نشان دهنده بیشتر بودن عرضه نسبت به تقاضا است. پس از آن، ممکن است این جفت ارز تا ۵۰-SMA سقوط کند. در صورتی که این حمایت حفظ شود، ممکن است این جفت ارز قبل از شروع حرکت صعودی بعدی خود، برای چند دیگر در بازه بین ۴۲۰ تا ۴۸۹ دلار تحکیم شود.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0