اقتصاد آنلاین
1400/05/17
16:20
کدال‌نگر ۱۷مرداد۱۴۰۰/ افزایش سرمایه ۲۸۰درصدی فولاد خوزستان به تصویب رسید

این گزارش به بررسی اطلاعیه‌های منتشرشده در سامانه کدال پرداخته و برخی از آن‌ها را تحلیل می‌کند. سهام شرکت سیمان خوزستان توثیق یافت. شرنگی سود ۶میلیارد تومانی کسب کرد. ثبهساز ملک فروخت.

اقتصادآنلاین - هانا پاکمند ؛ کدال‌نگر ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ به بررسی برخی از اطلاعیه‌های منتشرشده در کدال پرداخته است.


افزایش سرمایه

«بمیلا»: هیات مدیره توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد افزایش سرمایه ۷۹درصدی این شرکت از محل سود انباشته را به تصویب رساند.


«فخوز»: هیات مدیره فولاد خوزستان افزایش سرمایه ۲۸۰درصدی این شرکت را از محل سود انباشته به تصویب رساند.


اطلاعیه‌ها

«ساروم» و «سبجنو» : شرکت سیمان ارومیه و شرکت سیمان بجنورد از توثیق سهام شرکت متعلق به شرکت سیمان فارس و خوزستان خبر داد. این توثیق به استناد نامه شماره ۱۵/۵۹۷۰۳ مورخ ۱۴۰۰.۰۵.۰۹ شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه انجام پذیرفته است.


«فولاد»: شرکت فولاد مبارکه اصفهان در خصوص برخی موارد مربوط به اطلاعات و صورت های مالی منتشر شده شفاف سازی نمود.


«دالبر»: شرکت البرز دارو اعلام نمود با شرکت پخش البرز مبلغ ۷۷میلیارد تومان معامله انجام داده است.


«حآفرین»: ریل پرداز نو آفرین اعلام داشت، به استحضار می رساند ۱۰ دستگاه از لکوموتیو های موضوع قرارداد ۱۸۲۲/ق ن/۹۹ خریداری شده از شرکت تعمیرات و توسعه بهره برداری ریلی مپنا پس از تکمیل مراحل ساخت، تست و راه اندازی تحویل این شرکت گردیده است . لازم به ذکر است با تحویل تدریجی لکوموتیوهای مذکور، این شرکت اقدام به مذاکره با شرکت ریل پرداز سیر (سهامی عام) از شرکت‌های گروه و متعاقبا تنظیم پیش نویس قرارداد جهت اجاره لکوموتیوهای خریداری شده به منظور تشکیل قطار کامل برنامه ای باری نموده و فرآیند تنظیم و مبادله قرارداد در دست اقدام می باشدکه پس از امضا و ابلاغ قرارداد اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت. ضمنا پیش بینی می‌گردد تعداد دو دستگاه باقیمانده از لکوموتیو های موضوع آن قرارداد نهایتا تا انتهای مردادماه سال جای تحویل و وارد چرخه بهره برداری گردند.


«وسنا»: شرکت سرمایه‌گذاری نیروگاهی ایران- سنا اعلام نمود شرکت تولید نیروی آذرخش از زیر مجموعه های هلدینگ، بعنوان ناشر ۴۲.۰۰۰ ورقه گواهی ظرفیت نقدی (معادل ۴۲.۰۰۰.۰۰۰ وات) مربوط به نیروگاه علی آباد گلستان در بورس انرژی ایران معرفی و پذیرش گردید. در حال حاضر گواهی ظرفیت نقدی شرکت تولید نیروی آذرخش در نماد مذکور درج و از قابلیت معامله برخوردار می باشد. با عنایت به وضعیت فعلی صنعت برق انتظار میرود بازار گواهی ظرفیت از رشد معقولی برخوردار شود در نتیجه بهای فروش ۴۲ میلیون وات اوراق مذکور تاثیر بسزایی در تعدیل مثبت سود هر سهم شرکت تولید نیروی آذرخش ایجاد می نماید و همچنین با توجه به استراتژی شرکت مبنی بر تقسیم سود بیش از ۹۰ درصد، می تواند منجر به تعدیل مثبت سود هر سهم شرکت سنا گردد.


«ثبهساز»: شرکت بهساز کاشانه تهران ملک موسوم به کوهستان را به مبلغ ۵۰میلیارد تومان به فروش رساند. سود این معامله ۲۸میلیارد تومان می‌باشد.


«پارس»: شرکت پتروشیمی پارس اعلام نمود مقرر گردید افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری های بلندمدت (سرمایه گذاری در شرکت پلیمر آریاساسول) صورت پذیرد و افشاء موضوع پیشنهاد افزایش سرمایه در همان روز از طریق سامانه کدال صورت پذیرفت.گزارش توجیهی هیات مدیره متعاقبا حضورتان ارسال می گردد.


«خدیزل»: بدلیل عدم انتقال سند مالکیت پوشینه بافت ایران ، افزایش سرمایه شرکت بهمن دیزل مورد قبول سازمان بورس قرار نگرفته است. بنابراین افزایش پیشنهادی شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی و سود انباشته تا زمان انتقال سند مالکیت پوشینه بافت ایران از دستور کار شرکت خارج گردیده است.


گزارش‌های ماهانه و صورت‌های مالی

«شرنگی»: شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین از فروش سهام شرکت گروه صنایع پمپ سازی ایران و شناسایی ۶میلیارد تومان سود از این محل خبر داد.


«شپلی»: شرکت پلی اکریل ایران در ۶ماهه منتهی به خرداد برای هر سهم ۳۲ریال سود حسابرسی شده محقق کرد در حالی که در دوره مشابه قبل ۱۵۳ریال زیان شناسایی کرده بود. سود ناخالص با ۲۰۵درصد رشد به ۲۵۴میلیارد تومان رسید.


انتهای خبر

0
0