تابلوخوانی
1398/12/22
22:37
تحلیل بنیادی‌ جامع شرکت #وساخت 🔸 معرفی: شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران با نماد #وساخت از سال 1375 در راستای جذب سرمایه های خرد و بکارگیری در فعا...

تحلیل بنیادی جامع شرکت #وساخت


🔸 معرفی:


شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران با نماد #وساخت از سال ۱۳۷۵ در راستای جذب سرمایه های خرد و بکارگیری در فعالیت های انبوه سازی و بورسی شروع به کار نموده است.


همانند بسیاری دیگر از سرمایه گذاری ها، سبد دارایی وساخت از دو بخش بورسی و غیر بورسی تشکیل می گردد.


🔸 دارایی بورسی


▫️۶۶۷ میلیون سهم #ونوین با قیمت تمام شده ۷۰ تومانی


▫️۴۶۱ میلیون #تنوین ۷۷ تومانی


▫️۱ میلیارد و ۴۰ میلیون #ثنوسای ۳۳ تومانی!


▫️۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون #ثجوان کمتر از ۸ تومانی!!!


▫️۱۴۰ میلیون #وثنو ۱۲۰ تومانی


▫️۲۳.۵ میلیون #کرمان ۴۲ تومانی


▫️۳۲ میلیون #وثخوز ۱۱۶ تومانی


▫️۳۱ میلیون #ثتوسا ۱۰۲ تومانی


▫️۱۲ میلیون #ثزاگرس ۱۱۳ تومانی


▫️۷ میلیون #انرژی و #نوین زیر مجموعه های بورسی وساخت را تشکیل می دهند. (اعداد جهت خوانش بهتر به سمت پایین گرد شده اند)


☑️ نکته ای که نباید از آن غافل شد اثر ارزش موجود یا EVE شرکتهای اینچنینی است. فرض کنید همین الان با پول کافی قصد خرید همه ی زیرمجموعه های وساخت را داشته باشیم آیا در همین قیمتها قابل خرید است؟ قطعا جواب منفیست.


✅ با کمی دقت در قیمت تمام شده این سهام و مقایسه با قیمت کنونی آنها دو نتیجه ی جالب نمایش داده می شود. اول آنکه برای مثال اگر تعداد سهم #ثجوان را بر تعداد سهم وساخت تقسیم نماییم به ازای هر عدد سهم وساخت بیش از ۲ سهم ثجوان در دارایی ها وجود دارد. هم اکنون هر سهم #ثجوان بیش از ۸۰۰ تومان در حال معامله می باشد!


نتیجه دوم جهت اختصار مطلب می توان گفت سود شرکت وساخت از این سبد موجود بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان و از منظر تحلیلی برآورد میان مدت آن بالای ۶۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. البته این دارایی ها همچنان از نظر قیمتی در حال رشد می باشند.


🔸 دارایی غیر بورسی


شرکتهای ساختمان و توسعه فناوری، تامین مسکن نوین و تامین مسکن نوید ایرانیان با مالکیت بیش از ۹۵ درصد و همراه با آتیه ساوالان بیش از ۳۰۰ میلیارد برای شرکت سود سرمایه گذاری قابل شناسایی ایجاد نموده اند و از شرکتهای آتیه ساوالان، خانه سازی ایرانیان و پشتیبانی ایجاد ساختمان صرفنظر می نماییم.


با توجه به درهم تنیدگی فراوان و مالکیت های تودرتو در زیرمجموعه ها و شرکت های جانبی وساخت، سهم این سرمایه گذاری در شرکت ها و دارایی های زیرمجموعه هم بصورت مستقیم و هم غیرمستقیم اعمال می گردد.


در سال اخیر بابت بدهی های شرکت پیمانکاری استراتوس که از سهامداران عمده به شمار میرفت، فشار زیادی بر روی سهام تحت مالکیت ایجاد و فروش عجیب را در رنج های مختلف قیمتی شاهد بودیم.


اما همانطور که میدانیم قیمت همواره به سمت ارزش واقعی حرکت خواهد کرد و مسایل دیگری نیز اعم از جمع آوری بازیگران در سنوات قبل نتوانست مدت زیادی قیمت سهم را در محدوده قبلی سرکوب نماید.


این بار نیز با توجه به دارایی های با ارزش و همچنین تحلیل تیم از آینده درخشان زیرمجموعه ها(برای مثال پروژه برج ظفر با سهم ۱۲۰۰۰ متری وساخت هم اکنون در بدترین حالت بالای ۴۸۰ میلیارد تومان ارزشگذاری می شود) و همچنین دارایی های غیرتحلیلی از جمله طلب عمده از استراتوس و حتی قابلیت تادیه ضرر و زیان بدهی و همچنین ساختمان های اداری شرکت و سرمایه اولیه در موازات حقوق صاحبان سهام ، خالص ارزش دارایی ها به سمت ۵۳۰۰ تومان پیش رفته است و در صورت ادامه شرایط درارزشیابی ویژه زیرمجموعه ها از جمله ابرپروژه ثنوسا در کیش و همچنین عزم شرکت در تحرک سرمایه ها و وصول مطالبات, ناو بالای ۹۰۰۰ تومانی برای وساخت دور از انتظار نیست.


✔️ از آنجا که بنا بر عرف تحلیلی بازار سرمایه قیمت تابلو شرکت های سرمایه گذاری را معمولا ۷۰٪ ناو سهم در نظر می گیرند با اطمینان می توان گفت در آینده ای نه چندان دور قیمت هر سهم وساخت با اعدادی بالاتر از ۳ و حتی ۴ شروع خواهد شد...


✡ از منظر تابلوخوانی نیز حرکات بازیگران بر روی تابلو بسیار مشکوک بوده و جمع آوری به وضوح دیده میشود.


منتظر می مانیم.


🆔 تیم تحلیلی تابلوخوانی


انتهای خبر

0
0