اقتصاد آنلاین
1399/09/26
13:31
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ حقیقی‌ها همچنان از بازار گریزانند

افراد حقیقی تا ظهر امروز هزار و ۱۰۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی ؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود هزار و ۱۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۶هزار و ۹۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۹درصد یعنی چهار هزار و۹۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۶درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «فرآورده‌های نفتی» و «خودرو و ساخت قطعات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «محصولات کاغذی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد « شستا »، « وپارس » و « شبندر » لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به « ونیکی »، « کگل » و « زاگرس » معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی معادل ۱۸۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری ملی ایران با برتری ۷۷میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۷۷نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۱۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۶۰۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


تغییر مالکیت سهام 99.09.26
تغییر مالکیت صنایع در بازار سهام 99.09.26
انتهای خبر

0
0