آکادمی هلاکوئی
1400/09/29
11:10
با انحلال قراردادهای آتی بیش از ۱۲.۵ میلیون دلار، اتریوم به ۳.۸ هزار دلار کاهش می یابد

داده‌های ابزار تحلیلی Coinglass نشان می‌دهد که اتریوم…

داده‌های ابزار تحلیلی Coinglass نشان می‌دهد که اتریوم در ساعات اولیه روز دوشنبه، در پی اینکه بازار رمزارزها اندکی کاهش یافته بود، یک اصلاح ۲ الی ۳ درصدی داشته است.


به دنبال تعطیلات آخر هفته و کاهش جزئی رمزارزهای برتر در روز دوشنبه، قیمت اتریوم تقریبا ۱۰۰ دلار کاهش یافت و به ۳۸۴۰ دلار رسید که افت ۳ درصدی در ۲۴ ساعت بوده است.



4LGBX4YMNBDQHPSGJIH4QAE6TU 300x137 - با انحلال قراردادهای آتی بیش از 12.5 میلیون دلار، اتریوم به 3.8 هزار دلار کاهش می یابد

با اینکه اصلاح کوچکی بنظر می رسد، اما همین باعث شد تا معامله گران ضربه بزرگی ببینند. ۱۲.۶۹ میلیون دلار معامله فیوچرز اتریوم تنها در صبح روز دوشنبه لیکوئید شد که تقریبا دو برابر رقم ۶ میلیون دلاری معاملات لیکوئید شده ی بیت کوین است.


تجزیه و تحلیل های Coinglass نشان داد که ۱۱.۸۹ میلیون دلار از مبلغ لیکوئید شده مربوط به معامله گران “لانگ” یا کسانی که از صرافی ها برای شرط بندی روی قیمت های بالاتر اتریوم وام گرفته اند، نشات گرفته است. ۹۲ درصد از همه معامله‌گران صبح دوشنبه موقعیت لانگ روی اتریوم داشتند و ۵۰ درصد از انحلال‌ها در صرافی رمزارز OKEx انجام شد که بیش از ۴.۹۳ میلیون دلار نقدینگی داشت.


انحلال زمانی اتفاق می‌افتد که یک صرافی به دلیل از دست دادن جزئی یا کلی حاشیه اولیه معامله‌گر، موقعیت اهرمی معامله‌گر را به‌عنوان مکانیزم ایمنی به اجبار می‌بندد. اینها عمدتا در معاملات آتی اتفاق می‌افتند، که فقط قیمت دارایی‌ها را ردیابی می‌کند، برخلاف معاملات نقطه‌ای که معامله‌گران مالک دارایی‌های واقعی هستند.


از طرفی دیگر، قیمت XRP در ساعات ابتدایی آسیایی ۱۰ درصد از ۰.۸۲ دلار به ۰.۹۱ دلار جهش کرد. معامله گران در آن سطوح سود کردند و قیمت ها سپس به ۰.۸۷ دلار در ساعات اولیه اروپا کاهش یافته است.


این نوسان باعث شد که میزان لیکوئید شدن معامله ها در ساعات ابتدایی آسیایی به ۲ میلیون دلار برسد. هیچ بروزرسانی اساسی یا خبر مثبتی برای ریپل در یکشنبه شب یا صبح دوشنبه منتشر نشد که بتواند به این حرکت کمک کند.


صبح دوشنبه به طور کلی ۴۰ میلیون دلار لیکوئید به همراه داشت که جمعا به بیش از ۱۵۲ میلیون دلار انحلال در ۲۴ ساعت گذشته می رسد. بازار رمزارزها در ساعات اولیه آسیا پس از گزارش‌هایی مبنی بر پیش فروش اوراق قرضه و تضعیف خصوصی‌سازی املاک و مستغلات در چین، افت کردند.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: Coindesk


انتهای خبر

0
0