آکادمی هلاکوئی
1400/06/24
18:20
ترول Walmart-Litecoin ممکن است با اتهامات سنگینی مواجه شود

اخباری جعلی در اوایل هفته جاری که قیمت…

اخباری جعلی در اوایل هفته جاری که قیمت لایتکوین(Litecoin) را به آسمان رساند و در عرض چند ساعت به زمین بازگشت، می تواند جدی تر از آن چیزی باشد که به نظر می رسد، زیرا برخلاف آنچه در بازار رمزارز اتفاق می افتد، بازار سهام با دقتی میلی متری، تحت کنترل است.


بر اساس اطلاعات رویترز، والمارت(Walmart) تحقیقاتی را در مورد اخبار جعلی که از طریق رسانه خبری Globe Newswire منتشر شد و ادعا کرد که این شرکت با بنیاد Litecoin برای پذیرش این رمزارز همکاری کرده است، آغاز نمود.


علاوه بر اقدامات والمارت ،Globe NewsWire در ایمیلی اعلام کرد که با مقامات مربوطه برای بررسی پرونده همکاری خواهد کرد.


“ما با مقامات مربوطه همکاری خواهیم کرد تا درخواست مبنی بر تحقیقات کامل، در مورد هرگونه فعالیت مجرمانه مرتبط با این موضوع را تسهیل کنیم .”


زندان و جریمه میلیونی

در دنیای توییتر کریپتو، بسیار متداول است که قیمت ها به دلیل شایعات، رشد چشمگیری داشته باشند، بدون اینکه تحقیقات و بررسی خاصی پس از آن صورت گیرد. ماهیت بازارها چنین است و معامله گران از این فقدان مقررات برای سازماندهی طرح های دستکاری بازار، استفاده می کنند و از تبلیغات جعلی به عملیات گسترده و هماهنگ پامپ و دامپ می رسند.


اما هنگامی که فردی چنین حرکتی را انجام می دهد تا به طور بالقوه بر بازار سهام تاثیر بگذارد، همه چیز به طرز چشمگیری تغییر می کند. و این مهم است زیرا والمارت یک شرکت تجاری عمومی است و مشارکت احتمالی می تواند بر بنیاد یا ریسک شرکت تاثیر بگذارد.


در ظاهر، این اقدامات “ترولی” با هدف افزایش قیمت LTC انجام شد، اما می توان ثابت کرد که ممکن است بر قیمت سهام والمارت نیز تاثیر گذاشته باشد.


بر اساس قانون اوراق بهادار ۱۹۳۳ و قانون مبادله اوراق بهادار ۱۹۳۴، اگر شخصی عمدا اقداماتی فریبنده برای دستکاری بازارهای مالی انجام دهد یا سرمایه گذاران را مجبور به اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری مالی بر اساس اطلاعات فریبنده یا نادرست کند، اقدام به کلاهبرداری کرده است.


FindLaw، کلاهبرداری در اوراق بهادار را به شرح زیر تعریف می کند:


به طور کلی، تقلب و کلاهبرداری در اوراق بهادار زمانی اتفاق می افتد که شخصی در مورد یک شرکت یا ارزش سهام آن اظهارنظر غلط می کند و دیگران بر اساس اطلاعات غلط وی، تصمیمات مالی می گیرند.


محکومیت برای جرایم فدرال کلاهبرداری در اوراق بهادار می تواند منجر به ۵ سال زندان فدرال برای هر جرم و جریمه نقدی تا ۵ میلیون دلار شود.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptopotato.com


انتهای خبر

0
0