بورس پرس
1400/10/29
12:01
توضیح زیرمجموعه "کچاد" درباره افزایش ظرفیت واحد احیا،کاهش تولید و حاشیه سود

زیرمجموعه چادرملو درباره افزایش ظرفیت ۵۰ درصدی واحد احیا در سه ماه سوم سال، کاهش مقطعی تولید و حاشیه سود، توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت آهن و فولاد ارفع درباره افزایش ظرفیت ۵۰ درصدی واحد احیا در پاییز و کاهش مقطعی تولید و حاشیه سود، توضیح داد.


براین اساس، علی محمدی مدیرعامل "ارفع" در خصوص افزایش ظرفیت ۵۰ درصدی واحد احیا در پاییز و کاهش مقطعی تولید و حاشیه سود اعلام کرد: اجرای طرح افزایش ظرفیت واحد احیا ( آهن اسفنجی) از ۸۰۰ هزار تن به ۱.۲ میلیون تن در سال باعث خاموشی این واحد به مدت حدود ۵۰ روز در سه ماهه سوم سال جاری شده است.


- به دلیل اجرای طرح فوق، شرکت اقدام به خرید آهن اسفنجی کرده که این موضوع باعث کاهش حاشیه سود شده که قبلا با خرید مواد اولیه ( گندله) و تولید آهن اسفنجی، حاشیه سود بیشتر برای شرکت در برداشته است.


- اجرای طرح فوق و قطعی برق در فصل تابستان باعث شناسایی هزینه جذب نشده به مبلغ ۱۰۵.۱ میلیارد تومان در صورت های مالی شده که این امر باعث شناسایی هزینه بیشتر و سود کمتر در ۹ ماه سال شده است. اجرای این طرح افزایش ظرفیت در ماه‌های جاری و سال آینده منجر به شناسایی سودآوری بیشتر برای سهامداران خواهد شد.


- در شش ماه نخست سال حدود ۱۳۰ هزار تن محصول صادراتی شرکت بوده که در سه ماه سوم سال به ۱۲ هزار تن رسیده است.


- افزایش هزینه حامل های انرژی از جمله برق و گاز مصرفی نسبت به مدت مشابه سال گذشته باعث کاهش سودآوری شرکت در ۹ ماه سال شده است.


- سایر دلایل کاهش حاشیه سود شرکت نسبت به مدت مشابه تسعیر نرخ ارز در دفاتر مالی از جمله تسعیر نرخ ارز تسهیلات ارزی شرکت است.


با صرف اثر از حصول اطمینان تولید با کیفیت طی سه ماه پایانی سال حتی با قطع گاز مصرفی به دلیل پیش بینی و تامین ذخیره مناسب آهن اسفنجی، سفارشات قراردادهای صادراتی با قیمت مناسب در دست اجرا است و کسری فصل سوم تا پایان سال جبران خواهد شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0