فارس نیوز
1401/11/30
13:21
افزایش ۸۶۱۰ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۸۶۱۱ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد، اما کم‌رمق قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۸۶۱۰ واحد به رقم یک میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۰۶ واحد رسید.


همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۱۹۴۱ واحد به رقم ۴۷۶ هزار و ۷۲۱ واحد رسید.ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۶۳۸ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۷.۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۷۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی نسبت به روز گذشته ۰.۵۶ درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۴۱ درصد رشد کردند.


شاخص آزاد شناور با افزایش ۰.۶۵ درصد همراه شد. شاخص بازار اول بورس ۰.۶۶ درصد رشد کرد،‌شاخص بازار دوم بورس ۰.۴۵ درصد افزایش یافت.


نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، فولاد خوزستان، پتروشیمی نوری، شستا، کشتیرانی و فولاد آلیاژی به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را امروز داشتند.


در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۱۲۹ واحد افزایش به رقم ۲۰ هزار و ۴۲ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۰۲ هزار میلیارد تومان رسید.ارزش بازار پایه فرابورس ۳۸۳ هزار میلیارد تومان شد.


معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از ۴ میلیارد سهام در قالب ۲۱۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۲۹۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۱۰.۲ هزار میلیارد تومان رسید.


امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، فولاد ارفع، فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان، فولاد غدیر ایرانیان، پالایش نفت لاوان و بیمه پاسارگاد بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.


به گزارش فارس، بازار سرمایه الزاما همراه با ریسک و نوسان است، ولی سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار به شرط اینکه در صنایع بنیادی و فلزات اساسی با انتخاب یک پرتفوی مناسب صورت گیرد، می‌تواند بازدهی بهتری نسبت به سایر بازارهای رقیب داشته باشد.


پایان پیام/


انتهای خبر

0
0