مبین تحلیل
1399/09/10
14:32
📌#گزارش _بازار 10 آذر 1399 امروز شاهده رشد 39 هزار واحدی شاخص معادل افزایش 2.7درصد ارزش بازار نسبت به دیروز بودیم . عامل تاثیر گذار این رشد شاخ...

📌#گزارش _بازار



۱۰ آذر ۱۳۹۹



امروز شاهده رشد ۳۹ هزار واحدی شاخص معادل افزایش ۲.۷درصد ارزش بازار نسبت به دیروز بودیم . عامل تاثیر گذار این رشد شاخصی مربوط به سهام موجود در بخش بازار اول بورس ،که اغلب شرکت های شاخص ساز می باشد . امروز با عبور بازار از مرزی که چارتیست ها مشخص کردند در اواسط بازار با عرضه بالا سهام روبرو بودیم که در نهایت بخش عمده ای از سهام دوباره با افزایش تقاضا روبرو شدند. البته عرضه بالای حقوقی ها مخصوصا در نمادهای مانند #فولاد و #وتجارت اوضاع را در لحظاتی هیجانی کرده بود به صورتی که بیش از ۲۵ درصد از سهام عرضه شده این دو نماد مربوط به حقوقی های آنها بوده است .



امروز شاخص هم وزن نیز رشد۱.۷ درصدی داشت که این به منزله مثبت بودن کلیات بازار می باشد به صورتی که ۴۴۶ نماد امروز آخرین معامله آن مثبت بوده است . تعداد سهام منفی در ابتدا بازار حدود ۱۱۰ نماد بورسی بوده است که در انتهای بازار به عدد ۲۰۰ نماد بورسی رسید . تعداد نمادهای صف خرید امروز در ابتدا بازار ۱۷۵ نماد بورسی بوده است که در انتهای بازار این تعداد به ۲۶۰ نماد بورسی رسید .تعداد نمادهای صف فروش ابتدا روز ۶۰ نماد و در انتهای بازار تعداد ۷۰ نماد بورسی بوده است .




از جمله اتفاقات موثر امروز مربوط به اعلام میزان افزایش سرمایه #فولاد مجوز فعالیت پالایشی یکم ، خبر آغاز واکسیناسیون کرونا در چندین کشور بازرگردانی #فملی با مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد و خبر عرضه اولیه چخزر می باشد .



حجم معاملات امروز حدود ۱۹ میلیارد برگه سهام گزارش شده است که ۹۰ درصد از این حجم مربوط به خرید حقیقی و حدود ۸۶ درصد فروش نیز مربوط به حقیقی ها بوده است .تعداد ۲۹۵ نماد سرانه خرید آنها بالاتر از سرانه فروش بوده است .همچنین حدود ۳۰۰ نماد تراز ورود پول بیش از خروج پول حقیقی بوده است .



میانگین سرانه خرید هر فرد حقیقی امروز حدود ۳۵ میلیون تومان و سرانه خروج هر معامله حقیقی حدود ۲۳ میلیون تومان بوده است




📍#بشهاب #خفناور #گپارس #غبهار #ولانا سهامی بودند که روز جاری مورد حمایت خریداران قرار گرفتند . #بشهاب جذاب ترین نماد در این بخش بوده است .



📍 #کلر #درهآور #کگهر #شغدیر #ساوه بالا ترین سرانه خرید امروز بوده اند . #شغدیر بهترین آمار مربوط را در این بین داشته است .



📍#دتوزیع #کوثر #بشهاب #سیلام #ثامان حجم مشکوک امروز بازار را به خود اختصاص داده اند



📍#فخاس #تاپیکو #بفجر #شلرد #امید خریداران حقیقی سهم با قدرت بسیار بالاتری نسبت به فروشندگان سهم وارد سهم شده اند .



📍#فخاس #امید #تاپیکو #بفجر #شلرد بالاترین تراز حقیقی مثبت را داشتند



📍#کروی #آبادا #ولپارس #اپرداز #کلر بیشترین ورود پول حقیقی امروز می باشد.




➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0