سنا
1400/05/09
15:15
صعود پرقدرت شاخص‌های بورس تهران

در جریان معاملات امروز، (شنبه نهم امرداد ماه) شاخص بورس تهران صعود پرقدرتی را پشت سرگذاشت؛ به گونه‌ای که شاخص کل با افزایش ۳۴ هزار و ۹۶۲ واحد به رقم یک میلیون و ۳۵۱ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با ۴ هزار و ۱۷۸ واحد افزایش، رقم ۴۰۰ هزار و ۹۲۵ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات نخستین روز هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۵۴۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص کل (هم‌وزن) با ۴ هزار و ۱۷۸ واحد افزایش به ۴۰۰ هزار و ۹۲۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۶۴۱ واحد افزایش به ۲۵۳ هزار و ۴۰۱ واحد رسید .


شاخص بازار اول افزایش ۲۸ هزار و ۶۴۲ واحد و شاخص بازار دوم، افزایش ۶۰ هزار و ۹۶۱ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه شیمیایی با ۷۱ هزار و ۲۱۲ معامله به ارزش ۹ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۷۵ هزار و ۴۰۵ معامله به ارزش ۸ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۷۵ هزار و ۵۷۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریال، گروه چند رشته ای صنایع با ۲۹ هزار و ۴۸۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال و گروه کانه فلزی با ۳۰ هزار و ۲۲۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۳ هزار و ۷۱۰ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۹۳۰ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲ هزار و ۹۲۲ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۵۴۷ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲ هزار و ۴۳۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، گروه صنعتی پاکشو با ۲۲۹ واحد، شرکت ایران خودرو با ۱۲۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان کرمانشاه با ۹۵ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران با ۸۲ واحد و شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران با ۶۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .


همچنین شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۷.۰۵ درصد، شرکت نورد آلومینیوم با ۶.۴ درصد، بیمه البرز با ۴.۹۹ درصد و شرکت‌های سبحان دارو و پلی پروپیلن جم با ۴.۹۸ درصد و شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با ۴.۹۶ درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند .


از سوی دیگر، شرکت لعابیران با ۴.۹۶ درصد، شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان عدالت با ۴.۹ درصد، شرکت لیزینگ ایران و شرکت لیزینگ خودرو غدیر با ۴.۸۴ درصد، شرکت سازه‌پوش با ۴.۸ درصد و کشت و صنعت پیاذر با ۴.۷۹ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشتند .


انتهای خبر

0
0