بااقتصاد
1401/04/30
18:30
خروج ۹۰۴ میلیارد تومان پول افراد حقیقی از بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: متوقف شدن نماد‌های بزرگ و شاخص ساز در بازار، صحبت‌هایی که از سمت وزارت صمت در رابطه با شرایط خودرو، در ماه‌های آینده منتشر شد بر بازار اثر گذار بود.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، شاخص کل بورس شنبه در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد هفته کاری خود را آغاز کرد و چهارشنبه در ارتفاع یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحدی آرام گرفت.


این هفته شاخص کل بورس ۱.۲۴ درصد افت را تجربه کرد.شاخص کل هم وزن نیز این هفته با افت یک درصدی که تجربه کرد و با از دست دادن محدوده ۴۰۷ هزار واحد به ناحیه ۴۰۳ هزار و ۷۸۱ واحدی رسید.


16363743_828

روزانه ۱۷ هزار میلیارد تومان فروش اوراق در هفته ای که گذشت ثبت شد!



آقای امید پور محمودی تحلیلگر بازار سرمایه گفت:در طول این هفته مشخصا بازار کاهشی بوده که برگزاری مجامع بر این روند بی اثر نبود و تقریبا روزی ۱۷ هزار میلیارد تومان فروش اوراق را در بازار داشته ایم.


به گفته او در رابطه با صنایع برتر هفته می‌توان به صنعت محصولات چوبی با ۷.۱۶ بازدهی و مواد دارویی با ۳.۴۹ بازدهی اشاره کرد علاوه بر این صندوق‌های با درآمد ثابت نیز بیشترین میزان ورود پول را داشتند.


در هفته قبل پر بازده‌ترین صنعت، گروه محصولات چوبی و پس از آن فرآورده‌های نفتی بود که به ترتیب ۲.۵ و ۲.۳ درصد رشد داشته‌اند.


آقای کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت:ارزش معاملات در هفته کاری که به اتمام رسید به ترتیب برابر بود با شنبه ۴ هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۳ هزار و ۹۷۷ میلیارد تومان، سه شنبه ۳ هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان و چهارشنبه ۳ هزار و ۵۷۳ میلیارد تومان که در کل ۱۵ هزار و ۳۲۴ میلیارد ارزش معاملات این هفته بود.


خروج ۹۰۴ میلیاردتومان پول افراد حقیقی در هفته ای که گذشت!


او می گوید: در رابطه با ورود و خروج پول افراد حقیقی از بازار باید گفت شنبه ۴۱۵ میلیارد، یکشنبه ۳۷۴ میلیارد، سه شنبه ۳۱۲ میلیارد خروج پول حقیقی را در بازار شاهد بودیم و روز چهارشنبه بازار ۱۹۷ میلیارد تومان ورود پول افراد حقیقی را تجربه کرد و در کل ۹۰۴ میلیاردتومان خروج پول افراد حقیقی را از بازار داشته ایم.



هفته قبل‌تر در چهار روز معاملاتی، حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پول افراد حقیقی از بازار سهام خارج شده بود.


ایمان رئیسی کارشناس بازار سرمایه گفت: متوقف شدن نماد‌های بزرگ و شاخص ساز در بازار، صحبت‌هایی که از سمت وزارت صمت در رابطه با شرایط خودرو، در ماه‌های آینده منتشر شد بر بازار اثر گذار بود.


او می‌گوید: همچنین بحث داغ واگذاری بلوک خودرویی ها، متوقف شدن افت بازار‌های جهانی، افزایش نرخ بهره بین بانکی (که موجب رکود وحشتناک در بازار شده)، انتشار گزارش‌های فوق العاده از گروه پالایشی، افزایش نرخ در گروه دارویی و تاثیر آن بر سودآوری شرکت‌ها و در آخر سفر رئیس جمهور روسیه و ترکیه و صحبت‌هایی مبنی بر خارج شدن دلار از مبادلات همگی از جمله موارد اثر گذار بر روند بازار در هفته گذشته بودند./باشگاه خبرنگاران جوان


انتهای خبر

0
0