سنا
1401/01/06
13:13
سبزپوشی شاخص در نخستین روز کاری قرن

در جریان معاملات نخستین روز کاری قرن (شنبه، ۶ فروردین ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۳ هزار و ۵۲۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۹۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۲۷۶ واحد افزایش، به رقم ۳۵۰ هزار و ۵۴۵ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات نخستین روز کاری سال ۱۴۰۱، بیش از ۹ میلیارد و ۴۳۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۲۴ هزار و ۸۳۶ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۲۳ هزار و ۸۸۴ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۹۰ هزار و ۹۵۶ معامله به ارزش ۱۰ هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فراورده‌های نفتی با ۳۰ هزار و ۸۰۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۹ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۸ هزار و ۹۹۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۴ هزار و ۷۷۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۲۱ هزار و ۲۷۹ معامله به ارزش یک هزار و ۷۴۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳ هزار و ۶۷۶ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۳ هزار و ۱۱ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۲۹۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۲۲۷ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با یک هزار و ۲۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۲۰۵ واحد، گروه بهمن با ۵۷ واحد، شرکت تامین سرمایه نوین با ۴۳ واحد، بانک خاورمیانه با ۳۷ واحد و شرکت تایدواتر خاورمیانه با ۳۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۶ فروردین ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۷۵ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۵۵۳ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از یک میلیارد و ۵۱۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۴ هزار و ۱۵ میلیارد ریال دادوستد شد


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۳۸ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۲۹ واحد، بیمه پاسارگاد با ۱۹ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۲ واحد و شرکت پالایش نفت شیراز با ۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با ۳ واحد، بیمه سامان با ۲ واحد، بیمه تجارت نو با ۱.۲۷ واحد، شرکت فرابورس ایران با یک واحد و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش با ۰.۸۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0