بااقتصاد
1400/01/30
11:55
تولید ۱۴ هزار و ۵۸۹ میلیون تن محصولات فولادی در سال ۹۹/ رشد۳درصدی تولید فولاد نسبت به سال ۹۸

در سال ۹۹ شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی کشور بیش از ۱۴ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۹۳۲ تن انواع محصولات فولادی را تولید کردند که نسبت به سال ۹۸ با رشد ۳ درصدی همراه بوده است.

به گزارش بااقتصاد، جمع تولید محصولات فولادی شرکت فولاد مبارکه در سال ۹۹ به هشت میلیون و ۳۲ هزار و ۹۱۰ تن رسید که در مقایسه با سال ۹۸ بدون تغییر ماند. همچنین ذوب آهن اصفهان با ثبت افت سه درصدی، ۲ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۴۱۷ تن محصولات فولادی تولید کرد.


در سالی که گذشت ۳۴۰ هزار و ۷۱۱ تن میلگرد در فولاد آذربایجان (افت ۷ درصدی)، ۴۹۹ هزار و ۷۲۱ تن میلگرد در فولاد خراسان (افت ۱۸ درصدی) و ۲۸۷ هزار و ۸۱۵ تن میلگرد آلیاژی مهندسی (رشد ۱۵ درصدی)، ۵۹ هزار ۸۰۴ تن چهار گوش و سایر آلیاژی- مهندسی (رشد ۸۰ درصدی) و ۳۴ هزار و ۶۶۶ تن تسمه و کلاف آلیاژی- مهندسی (رشد ۵ درصدی) در شرکت فولاد آلیاژی ایران تولید شد.


پارسال همچنین ۲۹۲ هزار و ۹۴۱ تن میلگرد (رشد ۱۲۹ درصدی) در جهان فولاد سیرجان، ۴۷۸ هزار تن ورق گرم (رشد ۹۵ درصدی) در نورد و لوله اهواز، ۸۱۱ هزار و ۴۸۱ تن ورق عریض (رشد ۵ درصدی) در فولاد اکسین، ۲۴۹ هزار و ۳۲۴ تن ورق گالوانیزه (رشد ۶ درصدی) در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، ۴۶۰ هزار و ۱۶۳ تن میلگرد (رشد ۱۰۷ درصدی) در فولاد بناب و ۷۹۴ هزار و ۹۷۹ تن میلگرد (افت ۷ درصدی) در فولاد کویر تولید شد.


بررسی آمار شرکت های یاد شده در آخرین ماه سال ۹۹ حاکی از تولید یک میلیون و ۲۴۶ هزار و ۷۴۸ تنی انواع محصولات فولادی و رشد ۹ درصدی آن در مقایسه با اسفند ماه سال ۹۸ است./ معدن۲۴


24951
انتهای خبر

0
0