بورس پرس
1401/06/28
12:36
گزارش مدیرعامل از آخرین وضعیت ایران خودرو در تولید و قراردادهای داخلی و خارجی

مدیرعامل با اعلام رشد ۵۱ درصدی تولید کامل محصولات و چند قرارداد داخلی و خارجی، وعده عرضه روازنه ۲۸۰۰ دستگاه و افتتاح خط تولید هایما ۸S داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مهدی خطیبی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تا دیروز ۲۸۱ هزار دستگاه کامل در بخش‌های سواری، نیمه سنگین و سنگین به تولید رسیده، اعلام کرد: عبور مستقیم خودرو از خط تولید، معادل ۶۱ درصد از کل تولید کامل سال گذشته بوده و رشد ۵۱ درصدی داشت.


با حذف خودروهای ناقص و عبور از شرایط سختی که تبدیل به معضلی ملی شده بود، فرآیند تولید شتاب گرفته و در نیمه دوم سال هدف تولید روزانه ۲۸۰۰ دستگاه خودرو دنبال می‌شود. عرضه و تحویل خودرو به مشتریان از ابتدای سال تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۳ درصدی را تجربه کرد.


قراردادهای ۲۵۰۰ دستگاهی اتوبوس و ۵ هزار دستگاهی ون با وزارت کشور، توسعه صادرات را از جمله برنامه‌های ایران خودرو بوده و با رونق تولید خودروهای سنگین و تجاری بزودی تردد آتامان ایران خودرو دیزل در جاده‌های روسیه و کشورهای اروپایی شروع می‌شود. توافقاتی هم برای صادرات هزار دستگاه از این محصول با طرف روسی انجام شد.


خودروهای ناقص گروه به کانال ۲ هزار دستگاه رسیده و بزودی وارد کانال هزار دستگاه خواهد شد. تجاری‌سازی هر یک از این خودروها به دو برابر زمان تولید خودرو کامل نیاز دارد تا خودرویی که چند ماه از توقف آن در پارکینگ می‌گذرد با حفظ شرایط کیفی به دست مشتریان برسد.


حذف خط تولید پژو ۴۰۵ و سمند، دستاورد بزرگ ایران خودرو بوده و ظرف چند روز آینده برای همیشه با این دو خودرو خداحافظی و خط تولید هایما ۸S افتتاح خواهد شد. طبق وعده هر ماه یک دستاورد در گروه صنعتی ایران‌خودرو معرفی می‌شود.


ضمن عذرخواهی بابت بی‌توجهی‌های سال‌های قبل نسبت به کیفیت خودرو با حذف خودروهای ناقص، گامی در ارتقای کیفیت محصولات برداشته شد اما کیفیت محصولات هیچ‌گاه مورد تایید و دفاع نبوده و با نگاه انتقادی و با هدف بهبود شرایط و جلب رضایت مشتریان، مدیریت شد.


گزارش عملکرد شش ماهه ایران خودرو هم اوایل ماه آینده به صورت مبسوط اعلام خواهد شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : http://t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0