تحلیل کاربردی هلالات
1400/05/06
08:33
#خوب_است_بدانیم_که / بخش سوم / 6 مرداد *اقتصادی 1. بررسی نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه سال جاری نشان می‌دهد نرخ تورم سالانه در شهرها به رقم ...

#خوب_است_بدانیم_که / بخش سوم / ۶ مرداد




*اقتصادی



۱. بررسی نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه سال جاری نشان می‌دهد نرخ تورم سالانه در شهرها به رقم ۴۳.۷ درصد و در روستاها به نرخ ۴۷.۳ درصد رسیده است.



۲. سفیر کره جنوبی می گوید "تنها شرکت‌های کره‌ای صادرکننده کالا به ایران مجاز به دریافت پول خود از منابع مسدود شده ایران هستند و این حق برداشت شامل مبادلات جدید نمی‌شود، به گفته سفیر جدید کره‌جنوبی، در شرایط جدید تنها امکان برداشت شامل اقلام بشردوستانه و دارو می شود"



۳. طرح قانون انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و تشکیل دو «وزارتخانه حمل و نقل» و «وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» اعلام وصول شد.



۴. عضو سندیکای تولیدکنندگان کاغذ می گوید "بزودی شانه تخم مرغ هم نداریم." (مهم نیست، توی کیسه میذاریم)



۵. کارمندان بانک های خصوصی از هفته آینده واکسن می زنند.



۶. افقه؛ اقتصاددان می گوید "حل مشکل تورم به سادگی محتمل نیست و برای انجام این کار در وهله اول باید مسئله تحریم‌ها و FATF برطرف شود."



۷. رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان تهران می گوید "یک ساندویچ فلافل که در سال ۹۷ سه هزار تومان بود، امروز ۳۰ هزار تومان شده است."



۸. صرافی بایننس اعلام کرده که از تاریخ ۲۴ آگوست به کاربرانی که احراز هویت نکرده باشند اجازه برداشت روزانه بیشتر از ۰/۰۶ بیت کوین را نخواهد داد. این موضوع در راستای طرح بایننس برای مسدود کردن حساب کاربرانی که از کشورهای تحت تحریم ایالات متحده در این صرافی فعالیت می‌کنند اجرایی خواهد شد.



۹. عضو بانک مرکزی اروپا دی کاس می گوید همچنان شرایط نامطمئن زیادی در ناحیه یورو وجود دارد. تا زمانیکه پاندمی بر اقتصاد فشار وارد می کند برنامه PEPP باید ادامه داشته باشد.



۱۰. به گزارش پولیتیکو رهبر اکثریت سنای ایالات متحده چاک شومر می گوید پیشرفت در ارتباط با طرح زیر ساختی حاصل شده است و سناتور ها باید جهت کار بر روی این طرح در آخر هفته برنامه ریزی کنند.



۱۱. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) آمریکا حتی از افرادی که واکسینه شدند می‌خواهد ماسک بزنند.



*سیاسی



۱. رئیسی می گوید "اصلاح نظام اداری و رفع مشکلات آب، برق و گاز مردم جزو اولویت‌های کاری ما در دولت بعد است و به طور جد در جهت رفع مشکلات در این بخش‌ها تلاش می‌کنیم."



۲. سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد همزمان با روز تحلیف ریاست‌جمهوری (۱۴ مرداد ۱۴۰۰) فرودگاه‌های تهران ۲.۵ ساعت بسته خواهد شد.



۳. رئیس‌جمهور آمریکا احتمالا معافیت عراق از تحریم‌ها علیه ایران برای واردات انرژی را تمدید خواهد کرد. آمریکا آخرین بار ۱۱ فروردین‌ماه معافیت عراق از تحریم‌ها علیه ایران را به مدت ۴ ماه تمدید کرده بود.



موفق باشید / ۶ مرداد

انتهای خبر

0
0