فارس نیوز
1401/02/21
12:56
افزایش ۲۴ هزار و ۹۱۸ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۲۴ هزار و ۹۱۸ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز تحت‌تاثیر نرخ دلار در بازار و همچنین افزایش قیمتی که بسیاری از شرکت‌های تولید مواد غذایی داده‌اند، قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۲۴ هزار و ۹۱۸ واحد به رقم یک‌میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.


همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۹ هزار و ۵۴۰ واحد به رقم ۴۳۸ هزار و ۴۰۹ واحد رسید.


ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۲۲۱ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۱۰.۳ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۲۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۵ هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱.۶ درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۲.۲ درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور یک‌ونیم درصد رشد کرد. شاخص بازر اول بورس ۱.۸ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس با ۱.۳ درصد افزایش همراه شد.


امروز نمادهای فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری غدیر، شستا، گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی پردیس و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.


در فرابورس ایران امروز شاخص کل با افزایش ۳۰۶ واحد به رقم ۲۱ هزار و ۳۹۶ واحد رسید.


ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۱۷۶ هزار میلیارد تومان رسید.


ارزش بازار پایه فرابورس هم به ۳۶۵ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۳.۱ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۳۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز نمادهای پتروشیمی مارون، پتروشیمی تندگویان، صباتامین، صنعتی مینو، فولاد هرمزگان، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و سنگ‌آهن گوهرزمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.


به گزارش فارس، از دلایل مهم رشد شاخص بورس در روز جاری می‌توان افزایش نرخ دلار در بازار آزاد و چشم‌اندازی که برای آن توسط فعالان درنظر گرفته شده و همچنین افزایش قیمت کارخانجات تولید مواد غذایی و شرکت‌های تولید زراعی اشاره کرد. به هر حال این روزها فصل برگزاری مجامع شرکت‌هاست و اکثر شرکت‌های بورسی برای عملکرد سال ۱۴۰۰ خود سود شناسایی کرده و بین سهامداران به صورت متمرکز و از طریق سامانه سجام واریز می‌کنند که این امر باعث شده سرمایه‌گذاران حقیقی با بازار سرمایه آشتی کنند و استقبال بیشتر شده است، اما در عین ح ال کارشناسان هشدار می‌دهند سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان و سود و زیان است، بنابراین حتما باید قبل از سرمایه‌گذاری با مطالعه، مشاوره و تحلیل اقدام شود.


انتهای پیام/


انتهای خبر

0
0