آکادمی هلاکوئی
1401/06/19
11:38
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۱۹ شهریور)

روز جمعه قیمت بیت کوین (BTC) و اتر…

روز جمعه قیمت بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) به شدت افزایش یافت و بیت کوین بیشترین نرخ افزایش روزانه خود طی شش ماه گذشته را به ثبت رساند. این روند افزایشی امروز نیز ادامه یافت و جهش ۴.۱۰ درصدی در تایم فریم روزانه، قیمت BTC را به ۲۱۵۱۹دلار رساند. این حرکت مثبت، ارزش بازار بیت کوین را به ۴۱۲.۲۹ میلیارد دلار رسانده و چیرگی آن بر آلتکوین ها را به حدود ۳۹.۱٪ بازگردانده است. دیگر تاثیر مثبت نوسانات مثبت اخیر، خارج شدن شاخص ترس و طمع بازار از منطقه ترس شدید و رسیدن به عدد ۲۸ در منطقه “ترس” است.


به نظر می رسد فشار خرید مشاهده شده روز جمعه به سیگنال هایی مرتبط باشد که از بیانات بانک مرکزی ایالات متحده مبنی بر تغییر سیاست انقباض پولی این بانک به تسهیل پولی در سال ۲۰۲۳ و کاهش نرخ بهره در این روند ایجاد شد. نمودار نقطه ای فدرال رزرو که نشان دهنده انتظارات فدرال رزرو از سطوح نرخ بهره در آینده است ، حاکی از آن است که این بانک قصد دارد نرخ بهره را در سال ۲۰۲۳ به بالای ۳.۵ درصد برساند و تا بعد از سال ۲۰۲۴ به زیر ۳ درصد بازنگردد.


رئیس فدرال رزرو شیکاگو، چارلز ایوانز، روز پنجشنبه تلویحا اعلام کرد که گزارش تورم هفته آینده به این بانک کمک می کند تا میزان احتمالی افزایش نرخ بهره در آینده را تعیین کند. ایوانز گفت که انتظار دارد که این نرخ در حدود ۳.۵٪ تا ۴٪ افزایش یابد، اما “شاید مجبور نباشیم این کار را به این زودی انجام دهیم.”


پس از این اظهارات، بیت کوین در معاملات سنگینی که از اواخر شب پنجشنبه آغاز شد، ۹ درصد افزایش یافت و روز جمعه به اوج خود رسید. به علاوه، حجم معاملات این ارز تا دو برابر میانگین متحرک ۲۰ روزه خود افزایش یافت که نشان دهنده اعتقاد قوی معامله گران به روند حرکت این دارایی بود. در بازار سهام ایالات متحده نیز شاخص های اصلی میانگین صنعتی داوجونز، S&P ۵۰۰ و نزدک کامپوزیت به ترتیب ۱.۱٪، ۱.۵٪ و ۲٪ افزایش یافتند. معاملات آتی نفت خام ۳.۳ درصد و معاملات آتی گاز طبیعی نیز ۱.۷۸ درصد افزایش داشتند.


داده های تورمی که قرار است سه شنبه آینده منتشر شود، شفافیت بیشتری در مورد انتظارات قیمت برای سرمایه گذاران به ارمغان می آورد چرا که داده‌های تورمی بهتر از حد انتظار، دلایل بیشتری برای افزودن پوزیشن های خرید در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد و این افزایش فشار خرید می تواند به نوبه خود تاثیر مثبتی بر قیمت این دارایی داشته باشد.


معیار مهم درون زنجیره ای دیگری که قبل از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده باید با دقت در نظر گرفته شود، میزان موجودی بیت کوین در صرافی های رمزنگاری است که معیاری از کل مقدار بیت کوین موجود در صرافی ها می باشد. به بیان دیگر، افزایش موجودی در صرافی ها اغلب به عنوان یک سیگنال نزولی در نظر گرفته می شود، زیرا معامله گران بیت کوین را به منظور فروش به صرافی ها منتقل می کنند. کاهش این رقم نشان دهنده عکس این موضوع است، زیرا معامله گران بیت کوین را از صرافی ها خارج کرده و به کیف پول های سرد منتقل می کنند.


بازار19 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (19 شهریور)

اتریوم که دیروز بیش از ۱۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد، اکنون با قیمت ۱۷۳۳ دلار دست به دست می شود. بایننس کوین (۲.۳۴+٪) بار دیگر به مرز ۲۳۰ دلار نزدیک شده و با قیمت ۲۹۶.۵۹ دلار ترید می شود. کاردانو (۵.۳۱٪) از مرز ۵۰ سنت عبور کرده و ریپل به ۰.۳۶ دلار رسیده است.


افزایش حجم معاملات و متعاقبا، ارزش بازار پولکادات (DOT) به این دارایی کمک کرده است بار دیگر در رتبه دهم بازار ایستاده و دوج کوین را به رتبه ۱۱ برساند.


این نوسانات مثبت در میان آلتکوین های کوچکتر بازار نیز به خوبی مشاهده می شود. در این میان، کازماس با بیش از ۱۴ درصد افزایش به ۱۶.۱۰ دلار رسیده دستاورد هفتگی خود را به حدود ۳۰٪ رساند.


گفتنی است که توکن LUNA روز گذشته در عرض چند ساعت ۲۰۰ درصد کرد و اکنون با جهش ۲۰۲.۲۵٪ در یک روز و ۲۲۱.۴۵٪ در بازه هفتگی با قیمت ۵.۹۷ دلار معامله می شود. این جهش ناگهانی پس از افزایش توکن LUNC رخ داد که نسخه جدید توکن بومی بلاکچین Terra است. در حال حاضر، LUNC با ۱۶.۵۳ درصد کاهش با قیمت ۰.۰۰۰۴ دلار معامله می شود.


در نهایت ارزش تجمعی بازار ارزهای دیجیتال با چند صد میلیارد دلار افزایش در یک روز به حدود ۱.۰۵۳ تریلیون دلار رسیده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0