آکادمی هلاکوئی
1400/10/28
12:11
دوجکوین وارد امور مالی غیرمتمرکز می شود

پروتکل نقدینگی غیرمتمرکز Thorchain پشتیبانی از رمزارز میم،…

پروتکل نقدینگی غیرمتمرکز Thorchain پشتیبانی از رمزارز میم، Dogecoin را اضافه کرده است.


این امر امکان مبادله میم کوین را با بیت کوین، اتر، لایت کوین و سایر ارزهای رمزپایه پشتیبانی شده بدون اتکا به صرافی های متمرکز امکان پذیر می کند.


Thorchain از مدل بازارساز خودکار (AMM) استفاده می کند، به این معنی که عملکردی مشابه با DEX های محبوب مانند Uniswap دارد.


با این حال، تفاوت مهم این است که امکان داد و ستد ارزهای دیجیتال واقعی را به جای نسخه‌های مصنوعی، مانند «رپد بیت‌کوین» (wBTC) یا «رپد اتریوم» (wETH) می‌دهد.


مهمتر از همه، دارندگان Dogecoin اکنون می توانند با ارائه نقدینگی برای اولین بار سود کسب کنند.


Thorchain که در ابتدا در سال ۲۰۱۸(۱۳۹۷) توسط تیمی از توسعه دهندگان ناشناس راه اندازی شد، بلاک چین خود را در ماه آوریل راه اندازی کرد.


در ماه جولای، Thorchain پس از تحمل یک سری هک در عرض یک ماه مورد انتقاد قرار گرفت. توکن بومی پروتکل، RUNE، به دلیل حملات به هم ریخته شد، اما پس از آن موفق به بازیابی شد. این واقعیت که شبکه باید به طور موقت متوقف می شد تا عواقب ناشی از هک ها کاهش یابد، همچنین نگرانی هایی در مورد تمرکزگرایی را برانگیخت.


Dogecoin همچنان در کانون توجه است


اگرچه برخی از منتقدان پیش‌بینی می‌کردند که Dogecoin پس از رشد عظیم خود در سال ۲۰۲۱ به سرعت محبوبیت خود را از دست می دهد، این میم کوین فعلا همچنان محبوب است و در حال حاضر از نظر ارزش بازار در جایگاه یازدهم قرار دارد.


هفته گذشته، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرد که سازنده خودروهای الکترونیکی تسلا پذیرش DOGE را برای برخی کالاها آغاز کرده است.


ماسک در جدیدترین توییت خود که به هدف شوخ طبعانه Dogecoin اشاره می کند، تکرار کرده است که سرگرم کننده ترین نتیجه محتمل ترین است.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0