رمزارز نیوز
1401/03/05
13:00
ایلان ماسک جعلی و تبلیغ یک پروژه رمزارزی جعلی!

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌‌های تسلا و اسپیس ایکس، به ویدیویی که ادعا می‌شود در حال تبلیغ یک پروژه رمزارزی جعلی… مطالعه مطلب ...

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌‌های تسلا و اسپیس ایکس، به ویدیویی که ادعا می‌شود در حال تبلیغ یک پروژه رمزارزی جعلی است، واکنش نشان داده است. ماسک با انتشار توییتی اعلام کرده فردی که در این ویدیو مشاهده می‌شود، قطعا او نیست.


اوایل این هفته، یک ویدیوی دیپ‌فیک (جعل عمیق)، در توییتر منتشر شد که هدف آن، جذب کاربران به سرمایه‌گذاری در یک پلتفرم معاملاتی بود که ادعا می‌کرد ۳۰ درصد بازدهی برای سپرده‌های ارز دیجیتال ارائه می‌دهد.


پس از آن، بسیاری از طرفداران دوج کوین با اشاره به کیفیت پایین این ویدیو، گفتند که صدای ماسک به نظر روباتیک و نامفهوم است. بیلی مارکوس، یکی از بنیانگذاران دوج کوین هم در واکنش به این ویدیو گفته، کسانی که به اندازه کافی احمق هستند که در دام چنین دروغی بیفتند، سزاوار این هستند که پول خود را از این طریق از دست بدهند.


دیپ‌فیک، یک فناوری جدید در حوزه هوش مصنوعی است که که با استفاده از آن می‌‌توان چهره و صدای یک فرد را به طور شگفت‌انگیزی تقلید و در قالب یک ویدیوی غیرواقعی منتشر کرد. با پیچیده‌تر شدن دیپ‌فیک‌ها، نیاز فوری به ابزارهای تشخیص قابل‌اعتماد، بیش از پیش احساس می‌شود.


رمزارز نیوز در اینستاگرام آخرین اخبار، تحلیل ها و آموزش ها را در صفحه اینستاگرام رمزارز نیوز مشاهده کنید.


مشاهده

انتهای خبر

0
0