دنیای بورس
1399/11/11
11:42
پیش بینی سود « کاوه » در سال ۹۹ و ۱۴۰۰

سود فولاد کاوه جنوب کیش با فرض کاهش نرخ دلار به کمتر از ۲۰ هزار تومان پیش بینی شد.

به گزارش « دنیای بورس »، برآورد سود فولاد کاوه جنوب کیش با فرض کاهش نرخ دلار به کمتر از ۲۰ هزار تومان چقدر است.


شرکت فولاد کاوه جنوب با نماد #کاوه در صنعت فولاد فعالیت می کند. مهمترین محصول شرکت شمش فولاد می باشد. شرکت در سال گذشته مبلغ ۵۳۱۹ میلیارد تومان فروش داشته و در نهایت به سود ۹۷۳ میلیارد تومانی (۶۵ تومان به ازای هر سهم) دست یافته است.


شرکت در عملکرد ۹ ماهه خود با فروش ۸۳۱۱ میلیارد تومانی به سود ۲۵۰۴ میلیارد تومانی (۱۶۷ تومان به ازای هر سهم) دست یافته است.


همچنین در حال حاضر و تا پایان دی مجموع فروش شرکت ۹۹۵۳ میلیارد تومان است.


پیش بینی سود « کاوه » برای سال های مالی ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰

برای سال مالی ۱۳۹۹ با فرض فروش ۲۵۰ هزار تن شمش با نرخ ۵۰۰ دلاری و دلار ۲۳ هزار تومان در ۲ ماه پایانی سال، توانایی سود سازی در محدوده ۲۵۰ تومان به ازای هر سهم را دارد.


سال مالی ۱۴۰۰: با فرض فروش ۱.۸ میلیون تن شمش با نرخ ۴۵۰ دلاری و دلار ۲۰ هزار تومان، شرکت توانایی سود سازی در محدوده ۳۰۰ تومان به ازای هر سهم را دارد.


سال مالی ۱۴۰۰: با فرض فروش ۱.۸ میلیون تن شمش با نرخ ۴۵۰ دلاری و دلار ۲۲ هزار تومان، شرکت توانایی سود سازی در محدوده ۳۳۰ تا ۳۴۰ تومان به ازای هر سهم را دارد.


اما با فرض اینکه دلار در سال آینده به طور میانگین ۱۷ هزار تومان باشد، با شمش ۴۵۰ دلاری شرکت قابلیت برآورد ۲۵۰ تا ۲۶۰ تومان سود دارد. (سناریو بسیار محتاطانه برای دلار )


این برآورد نشان میدهد که با تمام مفروضات محتاطانه در حوزه دلار، در حال حاضر کاوه با پی بر ای تحلیلی ۵ تا ۷ مرتبه ای در حال معامله می باشد


تهیه شده: کانال تحلیلی پارسیس با همکاری کارگزاری بانک کارآفرین


انتهای خبر

0
0