بورس پرس
1400/05/11
13:57
معاملات مشکوک یک بانک ، دو قندی، سهم پرحاشیه ، "خاور" + ۱۰ نماد

در روز افت ۲۲۷۷ واحدی شاخص، بانک حاضر در بازار پایه ، دو شرکت قندی، سهم پرحاشیه، ایران خودرو دیزل به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام با نوسان منفی قیمت آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با افت ۲۲۷۷ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۳۵۷ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.


به این ترتیب، بیش از ۴.۴ و ۳ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به سایپا، بانک دی، ایران خودرو، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان به همراه گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با داد و ستد بیش از ۸۸۹، ۵۲۷، ۵۲۶ ، ۳۷۹ و ۳۶۲ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۹ تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، پلاستیران شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت ۳۶.۷ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۱.۹ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های سیمان کارون، شیرین دارو ، سرمایه گذاری آرین توسکا ، هپکو (سهم پرحاشیه فرابورسی)، پرمیت ، قند بیستون ، قند چهار محال، شهد ، سرمایه گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران ، دوده فام ، بیمه تجارت نو ، ایران خودرو دیزل، بانک رسالت و کاشی سینا مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور بانک رسالت، دو سهم قندی، هپکو، ایران خودرو دیزل به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0