رمزارز نیوز
1400/10/23
12:20
شیبا دوباره خندید!

قیمت شیبا اینو (SHIB) پس از توئیت چندین کاربر مبنی بر اینکه این ارز دیجیتال در نهایت توسط پلتفرم معاملاتی رابین‌هود (Robinhood) در… مطالعه مطلب ...

قیمت شیبا اینو (SHIB) پس از توئیت چندین کاربر مبنی بر اینکه این ارز دیجیتال در نهایت توسط پلتفرم معاملاتی رابین‌هود (Robinhood) در ماه فوریه لیست خواهد شد، رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد.


همان‌طور که پیش‌تر هم گزارش شده بود، کاربران برای لیست شدن شیبا در پلتفرم محبوب رابین‌هود بیش از نیم میلیون امضا جمع‌آوری کرده بودند که بی‌فایده بود. در ماه نوامبر ۲۰۲۱، کریستین براون (Christine Brown)، مدیرعامل رابین‌هود، گفت که این شرکت عجله‌ای برای پشتیبانی از ارزهای دیجیتال جدید ندارد و کیفیت را بر کمیت ترجیح می‌دهد. به نظر می‌رسد این شایعه جدید توسط حساب توییتری به نام “First Squawk” منتشر شده که به انتشار اخبار جعلی مشهور است. با این حال، این خبر درست باشد یا نباشد، قیمت شیبا پس از انتشار آن یک رشد ناگهانی ۸ درصدی را تجربه کرد.


علاوه بر این، موج رالی بازگشتی بازار ارزهای دیجیتال که از روز گذشته آغاز شد، شیبا را نیز فرا گرفته و باعث شده که این میم کوین اولین روزهای معاملاتی سبز خود را از تاریخ ۲۸ دسامبر تجربه کند.


به این ترتیب، شیبا اولین کندل سقف بالاتر (Higher High) طی دو هفته گذشته را تشکیل داده است. داده‌های بازار نشان می‌دهند که در زمان انتشار این خبر، این میم کوین با تم سگ با قیمت ۰٫۰۰۰۰۳۲ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲٫۴ درصد و در مقایسه با هفت روز اخیر، حدود ۶ درصد رشد داشته است.

shiba-inu-rallies

نمودار کندل یک ساعته قیمت شیبا. بر اساس داده‌های بازار، این بهبود عمدتا توسط معامله‌گران خرد هدایت شده است، نه نهنگ‌ها؛ چون ذخایر SHIB بزرگترین آدرس‌های اتریوم افزایش پیدا نکرده است. عامل دیگری که می‌تواند به رشد قیمت شیبا کمک کند، رویدادهای توکن‌سوزی است که به طور مداوم عرضه کل این توکن را کاهش می‌دهد.


همزمان با این رشد قیمتی، ارزش بازار شیبا نیز به ۱۷٫۵۱۸ میلیارد دلار افزایش یافت که باعث شد این ارز دیجیتال از پالی‌گان (MATIC) پیشی گرفته و به جایگاه سیزدهم بازار صعود کند.

shiba-inu-rallies

کاهش محبوبیت شیبا به پایین‌ترین سطح ۹۰ روزه

بر اساس داده‌های گوگل ترندز، تعداد جستجوهای مرتبط با شیبا در چند ماه گذشته به شدت کاهش یافته است. علاقه به این کلمه کلیدی در اکتبر سال ۲۰۲۱ به اوج خود رسیده بود که طی آن، قیمت شیبا اوج تاریخی خود را تجربه کرد.


shiba-inu-rallies

تعداد جستجوهای مرتبط با شیبا در گوگل در ۹۰ روز گذشته. به طور معمول، این شاخص میزان علاقه سرمایه‌گذاران خرد به یک دارایی خاص را نشان می‌دهد.


عدم وجود یک کاتالیزور خاص، عامل اصلی افت‌های پی‌درپی این میم کوین بوده است. با این حال، شیبا اخیرا در بیتسو (Bitso)، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال مکزیک، لیست شد. لیست شدن در صرافی‌ها، معمولا کاتالیزور مثبتی برای ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. حال باید دید که اخبار بیتسو و همچنین، رشد کلی بازار کریپتو می‌تواند شیبا را به روزهای اوج خود بازگرداند یا خیر.


انتهای خبر

0
0