آکادمی هلاکوئی
1400/05/09
01:40
احتمال محکوم شدن به ۵ سال حبس برای مردی که پشت ماجرای تبلیغ ICO استیون سیگال بود

وزارت دادگستری ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد…

وزارت دادگستری ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که جان دیمار(John DeMarr)، مرد ۵۵ ساله اهل کالیفرنیا، گناهکار بودن خود را در یک فقره کلاهبرداری در اوراق بهادار پذیرفت، که حداکثر مجازات آن پنج سال حبس می باشد.


قرار است حکم وی در ۴ ژانویه ۲۰۲۲(۱۴ دی) اعلام شود.


دیمار در طرح کلاهبرداری چند میلیونی اوراق بهادار که به دو شرکت رمزارز مرتبط بود شرکت کرد.


در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۵)، او و همدستانش شروع به فروش اوراق بهادار ثبت نشده از یک شرکت ماینینگ رمزارز کاذب به نام “Start Options” در وبسایتی با همین نام کردند که بیت کوین یکی از روش های احتمالی پرداخت بود.


به منظور افزایش علاقه افراد به پروژه، کلاهبرداران شروع به تبلیغ تایید جعلی از سوی یک ستاره مشهور ورزش کردند.


در حالی که به سرمایه گذاران وعده داده شده بود که می توانند به راحتی پول خود را برداشت کنند، به گفته دادستان ها اینطور نبود. ظاهرا دیمار و دیگران پس از به دست آوردن میلیون ها دلار، وجوه سرمایه گذاران را برای خرید یک پورشه و سایر کالاهای لوکس صرف کردند:


“بر اساس اسناد دادگاه، دیمار و دیگران به دروغ ادعا کردند که سرمایه گذاران در پلتفرم های معاملات و استخراج دارایی های دیجیتال سرمایه گذاری می کنند که سود هنگفتی برای آنها به همراه خواهد داشت. اما در حقیقت، این پول هرگز سرمایه گذاری نشد و در عوض به حسابهای کنترل شده توسط DeMarr و دیگران واریز شد و برای هزینه های شخصی مختلف، از جمله خرید پورشه، جواهرات و بازسازی خانه DeMarr در کالیفرنیا استفاده شد.


در اوایل سال ۲۰۱۸ (زمستان ۱۳۹۶)، قربانیان مجبور شدند وجوه خود را به B۲G منتقل کنند، که عرضه اولیه جعلی سکه ای بود که توسط استیون سیگال(Steven Seagal)، بازیگر مشهور آمریکایی تبلیغ شد.


همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، سیگال باید ۳۱۴،۰۰۰ دلار جریمه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بپردازد، زیرا متهم به تبلیغ سرمایه گذاری غیرقانونی شد.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0