بورس نیوز
1400/10/08
12:51
قیمت طلا کمی کاهش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با تغییری اندک به ۱۸۰۶ دلار و ۹ سنت رسید و در نزدیکی بالاترین رقم یک ماه اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود باقی ماند.


به گزارش بورس نیوز ، در حالی که سوددهی اوراق قرضه کاهش یافته و موجب افزایش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران گشته است، قیمت طلا امروز بدون تغییر محسوس در محدوده بالای ۱۸۰۰ دلار باقی ماند.



بیشتر بخوانید: قیمت طلا ثابت ماند


بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با تغییری نامحسوس به ۱۸۰۶ دلار و ۹ سنت رسید و در نزدیکی بالاترین رقم یک ماه اخیر که دیروز به ثبت رسیده بود باقی ماند. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه هم با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۱۸۰۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.


جفری هالی تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا در یادداشتی نوشت: «تلاش‌های بازار طلا برای دست یابی به یک ترمیم قابل قبول چندان موفق نبوده است...، اما با توجه به اینکه ارزش دلار در حال حاضر متزلزل به نظر می‌رسد ممکن است شاهد افزایش بیشتر قیمت طلا در این هفته باشیم، هرچند بعید است این افزایش پایدار باشد.»


قیمت طلا که به دلار آمریکا ارزش گذاری می‌شود به هرگونه نوسان ارزش پول ملی آمریکا حساس است و تضعیف دلار سبب جذاب‌تر شدن فلز زرد برای خریدارانی می‌شود که با ارز‌های غیردلاری خرید می‌کنند.


سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا هم امروز اندکی کاهش داشت و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را پیین آورد. ارزش سهام در بازار‌های آسیایی هم امروز شاهد کاهش بود.


استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: «بسیاری از اقتصاددانان در حال تعدیل پیش بینی‌های خود در مورد رشد اقتصادی امریکا هستند و با توجه به رشد پایین‌تر از انتظار اقتصاد این کشور در پایان سال این می‌تواند عاملی برای تقویت قیمت طلا باشد.»


تحلیلگران می‌گویند در طی هفته جاری حجم معاملات در بازار طلا پایین و محدوده قیمت کم نوسان خواهد بود.

انتهای خبر

0
0