اخبار سایت بورس تهران
1400/07/26
08:32
وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد؛ ترویج فرهنگ سهام داری عامه مردم ؛ ضرورت بازار سرمایه

وزیر اقتصاد در جلسه معارفه رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تاکید بر تولید محتوا در اتاق های فکر، خواستار ترویج فرهنگ سهام داری و ارتقاء آموزش مردم درباره بازار سرمایه شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران به نقل از سنا، دکتر خاندوزی با اشاره به اهمیت تصمیمات هیئت مدیره سازمان بورس گفت: هیئت مدیره سازمان بورس یکی از کانون های مهم تصمیم‌گیری در بازار سرمایه است، چرا که در بزنگاه های بازار و در کوتاهترین زمان باید تصمیمات بهینه بگیرد و این تصمیمات هر چه حرفه ای تر و تخصصی تر بوده و با اخذ مشورت از صاحب نظران بازار سرمایه گرفته شود، نتایج کم نقص تری را به همراه خواهد داشت.


وزیر اقتصاد عدم وابستگی و سلامت تیم کنونی هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار را نقطه قوت آنها بر شمرد و افزود: این ویژگی ها سبب عدم سوگیری در تصمیمات و ایفای بهتر نقش نظارتی هیئت مدیره سازمان می شود.


دکتر خاندوزی تاکید کرد : اعضای هیئت مدیره سازمان بورس باید ملاحظات وزارت اقتصاد را در طرح اصلاح قانون بازار سرمایه در مجلس شورای اسلامی لحاظ کنند تا فرآیند تدوین و اجرای این قانون با کمترین مشکلات انجام شود.


به گفته وزیر اقتصاد اعضای هیئت مدیره در کنار تدابیری که در مورد بازار سرمایه می اندیشند ، باید بدانند نقش آفرینی بازار سرمایه در تشکیل سرمایه مهم است چرا که اگر به تشکیل سرمایه کمک کند تا بازیگران کوچک و بزرگ اقتصاد نیز تامین مالی خود را انجام دهند، حتما کارکرد متفاوتی را می توان برای آن متصور شد.


دکتر خاندوزی افزود: متاسفانه بازار سرمایه تاکنون در بخش تشکیل سرمایه سهم اندکی داشته و آن کمکی که بخش واقعی اقتصاد از بازار سرمایه بهره مند شده، خیلی کمتر از ظرفیت های واقعی این بازار است .


وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه باید به کمک ساز و کارهایی ، هم جذابیت بازار سرمایه را حفظ و هم بهره مندی افرادی که منافع اقتصاد ملی را توامان تامین می کنند، تامین کرد ابراز امیدواری نمود : اهالی بازار سرمایه نوع مواجهه مدیریت جدید سازمان بورس را به وضوح احساس و از همین هفته‌ی اول در جهت افزایش اعتبار و اعتماد بازار اقدام کنند .


انتهای خبر

0
0