رمزارز نیوز
1401/10/25
13:07
سال ۲۰۲۳ به بازی‌های رمزارزی خوش‌آمد گفت!

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم DappRadar، با افزایش دوباره علاقه کاربران به توکن‌های غیرقابل تعویض… مطالعه مطلب ...

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم DappRadar، با افزایش دوباره علاقه کاربران به توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و بخش بازی اکوسیستم ارزهای دیجیتال، بازی رمزارزی و درآمدزای معروف اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) نیز از ابتدای سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش فعالیت کاربران بوده است.


به دلیل افت قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲، اکوسیستم بازی‌های کسب درآمد شاهد افت شدیدی از لحاظ فعالیت کاربران بود و بازی‌های رمزارزی پیشرو مانند اکسی اینفینیتی و استپن (STEPN) در سال گذشته متحمل ضررهای بزرگی شدند. این ضررها به صورت «کاهش تعداد کاربران فعال روزانه، کاهش حجم فروش NFTها و افت تعداد تراکنش‌های انجام‌شده» منعکس شد.


با این حال، از ابتدای سال ۲۰۲۳، علاقه معامله‌گران به پروژه‌های NFT و بازی‌های بلاکچینی دوباره افزایش یافته است. بر اساس داده‌های پلتفرم DappRadar، تعداد کیف پول‌های فعال روزانه و منحصربه‌فرد بازی اکسی اینفینیتی در این بازه زمانی ۵۹ درصد بیشتر شده است.


به همین ترتیب، با افزایش تعداد کیف پول‌های فعال، حجم فروش NFTهای این بازی نیز به طور پیوسته افزایش یافته و با ثبت ۲٫۰۴ میلیون دلار به عنوان حجم کل فروش در ۱۳ ژانویه، رشدی ۲۱۴ درصدی را در دو هفته گذشته تجربه کرده است. علاوه بر این، تعداد تراکنش‌های روزانه این بازی نیز از ابتدای سال تاکنون، ۱۰۵ درصد افزایش یافته است.


به لطف افزایش حجم فروش و تعداد معاملات اکسی اینفینیتی، درآمد روزانه این بازی نیز بیشتر شده است. به گزارش پلتفرم Token Terminal، درآمد روزانه از این بازی ۷۷ درصد افزایش یافته است.


انتهای خبر

0
0