اخبار اکس نوین
1400/06/22
10:19
هارد فورک آلونزو با موفقیت در بستر شبکه کاردانو اجرا شد

اکس نوین: سرانجام انتظارها به سر رسید و با اجرای موفقیت‌آمیز هارد فورک آلونزو پس از سالها تحقیق، بررسی و تلاش، قراردادهای هوشمند برای تقویت بیشتر اکوسیستم شبکه به کاردانو اضافه شد. هارد فورک آلونزو در شبکه اصلی اجرا شد در حال حاضر، هارد فورک مهمی به نام آلونزو در شبکه کاردانو اجرا شده است. این بدان معناست که شبکه دیگر از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و تیم‌ها و پروژه‌های مختلف را قادر می‌سازد تا پروتکل‌های خود را مستقیما در شبکه کاردانو مستقر کنند. یکی از موارد مهمی که هنگام صحبت در رابطه با قراردادهای هوشمند کاردانو باید به آن توجه داشته باشید پلوتوس است. چارچوبی که قابلیت قراردادهای هوشمند…

اکس نوین : سرانجام انتظارها به سر رسید و با اجرای موفقیت‌آمیز هارد فورک آلونزو پس از سالها تحقیق، بررسی و تلاش، قراردادهای هوشمند برای تقویت بیشتر اکوسیستم شبکه به کاردانو اضافه شد.


در حال حاضر، هارد فورک مهمی به نام آلونزو در شبکه کاردانو اجرا شده است. این بدان معناست که شبکه دیگر از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و تیم‌ها و پروژه‌های مختلف را قادر می‌سازد تا پروتکل‌های خود را مستقیما در شبکه کاردانو مستقر کنند.


یکی از موارد مهمی که هنگام صحبت در رابطه با قراردادهای هوشمند کاردانو باید به آن توجه داشته باشید پلوتوس است. چارچوبی که قابلیت قراردادهای هوشمند را فعال می‌کند. هسته پلوتوس برای تعریف پارامترهای مدل توسعه‌یافته UTXO یا همان خروجی خرج نشده تراکنش استفاده می‌شود و به گفته تیم توسعه‌دهنده، مزایای منحصربه‌فردی را نسبت به سایر مدل‌ها ارائه می‌دهد.


علاوه بر این، فریمورک اپلیکیشن پلاتوس قابلیت دسترسی به برنامه‌ها و سرویس‌هایی که در شبکه اجرا می‌شوند را فراهم می‌کند.


اجرای هارد فورک آلونزو در بستر شبکه کاردانو چندان آسان هم نبود. اخیرا در شبکه‌های اجتماعی گفته شد که در طراحی بنیادین قابلیت قراردادهای هوشمند شبکه کاردانو موضوع هم‌زمانی وجود دارد.


این موضوع بدان معناست که چندین کاربر نمی‌توانند همزمان با یک پروتکل ارتباط برقرار کنند. با این حال، چارلز هاسکینسون و تیم توسعه کاردانو در روزهای اخیر به طور عمیق به توضیح مدل قرارداد هوشمند شبکه و حل این موضوع پرداختند.


علاوه بر این، چند روز پیش شرکت پشت پرده کاردانو پست وبلاگی جدیدی منتشر کرد و در رابطه با روش EUTXO کاردانو در اجرای قراردادهای هوشمند و نحوه ارائه امنیت بیشتر، هزینه‌های کمتر و … توضیح داد.


در هر صورت، با اجرایی شدن آلونزو در شبکه کاردانو، دوره جدیدی برای این پروژه آغاز شده است و باید منتظر بمانیم ببینیم چگونه در آینده بر این اکوسیستم تاثیر می‌گذارد.


منبع cryptopotato


انتهای خبر

0
0