بورس پرس
1401/02/19
00:00
زمان چهارمین عرضه اولیه سال قطعی شد/ نقدینگی مورد نیاز + معرفی "ددانا"

زمان قطعی واگذاری ۵ درصد از سهام داروسازی دانا برای دوشنبه هفته آینده تعیین شد تا چهارمین شرکت جدید در سال جاری وارد بازار شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، پس از مشخص شدن زمان عرضه اولیه سهام دو شرکت ورود حمل و نقل ترکیبی مواد معدنی گهر ترابر سیرجان و فروسیلیسیم خمین ، فرابورس آماده ورود داروسازی دانا به عنوان چهارمین شرکت تازه وارد به بازار برای ۲۶ اردیبهشت شد.


به این ترتیب، ۵ درصد از سهام "ددانا" شامل ۱۲۰ میلیون سهم با قیمت مبنای ۲۵۵۶۴ ریالی هر سهم، دامنه قیمت ۲۳۰۰۸ تا ۲۸۱۲۱ ریالی و حداکثر سهمیه ۲۰۰ سهمی به هر سهامدار حقیقی و حقوقی به روش ثبت سفارش در بازار اول معاملات فرابورس عرضه می شود که به نقدینگی ۵۶۳ هزار تومانی نیاز است. مشاور عرضه هم کارگزاری بانک ملی و متعهد خرید تامین سرمایه نوین است.


طبق بررسی های بورس پرس، داروسازی دانا ۲۳ اردیبهشت سال ۶۹ بصورت سهامی خاص و با نام داروسازی زکریای تبریز تاسیس شد و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تبریز به ثبت رسید و متعاقبا از ۱۳ تیر سال ۷۷ شروع به بهره برداری کرد.در سال ۸۱ خط تولید کپسول سخت، سال ۸۷ خط تولید کپسول نرم و سوسپانسیون، سال ۸۸ خط تولید قرص و سال ۹۶ خط تولید شیشه ویال راه اندازی شده که هر یک از خطوط در سال بهره برداری با ظرفیت اسمی شروع به کار کردند.


سرمایه شرکت با ۸۲۲ نفر نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۳۰ میلیون تومان بوده که طی چند مرحله افزایش سرمایه به ۲۴۰ میلیارد تومان رسیده است. شرکت های سرمایه گذاری دارویی تامین با ۴۳.۶ درصد، سرمایه گذاری شفادارو با ۲۹ درصد، داروسازی جابربن حیان با ۱۸.۵ درصد، داروسازی اسوه با ۴.۱ درصد و کیمیدارو با ۳ درصد در ترکیب سهامداری حضور دارند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0