رمزارز نیوز
1401/04/25
14:30
افزایش محبوبیت ابزارهای ناشناس کردن تراکنش‌های ارز دیجیتال!

علی‌رغم کاهش فعالیت‌های درون زنجیره‌ای در طول زمستان کریپتو، استفاده از میکسرهای ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ دو… مطالعه مطلب ...

علی‌رغم کاهش فعالیت‌های درون زنجیره‌ای در طول زمستان کریپتو، استفاده از میکسرهای ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ دو برابر شده است و آدرس‌های قرار گرقته در طبقه‌بندی غیرقانونی، بیشترین مشارکت را در این ابزارها دارند.


میکسرهای ارزهای دیجیتال، که به آن‌ها تامبلر (Tumbler) نیز گفته می‌شود، ناشناس بودن تراکنش‌ها را فراهم می‌کنند و باعث می شوند فرستنده یا گیرنده تراکنش کاملا ناشناس بماند. در حالی که تامبلرها ابزاری قانونی برای کاربران روزمره محسوب می‌شوند، هکرها از آنها برای مخفی شدن از مقامات استفاده می‌کنند.


بر اساس گزارش جدید شرکت چین آنالیسیس (Chainalysis)، میانگین متحرک ۳۰ روزه از کل مبلغ روزانه دریافتی توسط میکسرهای کریپتو به بالاترین حد خود یعنی ۵۱/۸ میلیون دلار در آوریل ۲۰۲۲ رسیده است. این مقدار دو برابر حجم ورودی در مقطعی مشابه با سال ۲۰۲۱ می‌باشد.


به گفته این شرکت، تقریبا ۱۰ درصد از کل وجوهی که از آدرس‌های غیرقانونی به دست می‌آید، منحصرا به میکسرهای کریپتو ارسال می‌شود. در حالی که میکسرها ماهیتا غیرقانونی نیستند، ممکن است شرایط تغییر کند؛ زیرا ضابطین قانون شروع به جستجوی راه‌هایی برای ایجاد مقررات در این زمینه کرده‌اند. به عنوان مثال، در ماه می، میکسر بلندر دات آیو (Blender.io) به دنبال نقش آن در هک اکسی اینفینیتی، توسط خزانه‌داری ایالات متحده تحریم و تمام دارایی‌های آن در ایالات متحده مسدود شد.


انتهای خبر

0
0