سنا
1401/04/05
14:39
پیشتازی خودرو در صدر گروه‌های بورسی

در جریان معاملات امروز یکشنبه، ۵ تیرماه ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۹۷۵ واحد افزایش به رقم ۴۱۷ هزار و ۶۸۴ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۸ هزار و ۹۹۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۰۱ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در دومین روز کاری هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۷۱۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۳ هزار و ۷۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۱۶ هزار و ۵۵۵ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۳۰ هزار و ۱۵ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۷۲ هزار و ۸۴۱ معامله به ارزش ۶ هزار و ۴۸۱ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۳۴ هزار و ۸۹۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۵ هزار و ۵۷۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۹۵ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۱۷ هزار و ۶۶۸ معامله به ارزش یک هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال و گروه سرمایه‌گذاری‌ها با ۱۴ هزار و ۵۸۳ معامله به ارزش یک هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت سرمایه‌گذاری سایپا با ۱۰۰ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با ۹۰ واحد، شرکت پتروشیمی شازند با ۸۳ واحد، شرکت تراکتورسازی ایران با ۸۳ واحد و شرکت توسعه صنایع بهشهر با ۷۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۳۱۵ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۹۱۷ واحد، بانک ملت با یک هزار و ۲۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۸۶۴ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۶۵۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۵ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۳۷ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۳۴۷ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۸۸۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت بین المللی ساروج بوشهر با ۱.۶۹ واحد، شرکت دامداری تلیسه نمونه با ۱.۶۶ واحد، شرکت کشت و دام قیام اصفهان با ۱.۵ واحد، شرکت کشت و صنعت دشت خرم دره با ۱.۳ واحد و شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با یک واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۶.۶۵ واحد، بیمه پاسارگاد با ۱۶.۵ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۱۳.۵۱ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۱۲.۲ واحد و شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0