آکادمی هلاکوئی
1400/05/17
13:01
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۱۷ مرداد)

بیت کوین از مرز ۴۵ هزار دلار عبور…

بیت کوین از مرز ۴۵ هزار دلار عبور کرد


تحولات قیمتی مثبت در بازار ارزهای رمزنگاری شده همچنان ادامه دارد. بیت کوین، بزرگترین دارایی دیجیتال بازار، از اواسط ماه جولای (اواخر تیر) و بعد از سقوط به زیر ۳۰ هزار دلار، در حال صعود بوده است.


از آن زمان به بعد، گاوها مرتبا این دارایی را به سمت سطوح بالاتر سوق داده و خطوط مقاومتی مختلف را یکی پس از دیگری شکسته اند. در همین چند روز گذشته، بیت کوین به بالای مقاومت ۴۰ هزار دلاری رسید و به جدیدترین رکورد خود در حدود سه ماه گذشته را ثبت کرد. به این ترتیب ، ارزش بازار آن تا حدود ۸۵۰ میلیارد دلار افزایش یافت.


اگرچه این دارایی طی سه هفته بیش از ۱۵۰۰۰ دلار افزایش قیمت را تجربه کرده است، دارندگان بزرگ بیت کوین (بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰۰ واحد) از گرفتن سود و فروش بخشی از دارایی خود خودداری کرده اند. داده ها حاکی از آن هستند که این سرمایه گذاران در حال حاضر بیش از ۹ میلیون بیت کوین در اختیار دارند که به نوبه خود رقمی بی سابقه است.


اتر بالاتر از ۳۰۰۰ دلار


اخیرا کوین های جایگزین نیز عملکرد فوق العاده ای داشته اند و ETH در این زمینه پیشرو است. با راه اندازی هارد فورک لندن، این ارز مسیری صعودی در پیش گرفت و طی هفت روز گذشته ۲۲ درصد افزایش یافت.


تنها در مقیاس ۲۴ ساعته،ETH حدود ۶.۲ درصد افزایش یافته و بعد از عبور از مقاومت ۳۰۰۰ دلاری اکنون با قیمتی در حدود ۳۱۵۰ دلار ترید می شود. Binance Coin (۲.۵) ، Cardano (۳.۵) ، Uniswap (۶) ، Bitcoin Cash (۲) ، Chainlink (۲) و Ripple (۸) نیز امروز به رنگ سبز هستند.


بازار17 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (17 مرداد)

در این میان، دوج کوین با افزایش چشمگیر ۲۵ درصدی گوی سبقت را از بقیه آلتکوین ها ربوده است. بزرگترین میم کوین بازار اکنون به بالاترین سطح چند ماهه اخیر یعنی بالای ۰.۲۶ دلار رسیده است. جالب اینجاست که دیگر کوین های الگوهای رفتاری مشابه نیز مانند شیبا اینو (۲۶ درصد) این روند را دنبال کرده اند.


در میان آلتکوین های کوچکتر،Ethereum Classic (۱۳) ، OKB (۱۳) و ۰x (۱۰) امروز شاهد افزایش دو رقمی بوده اند.


ارزش تجمعی بازار همه دارایی های رمزنگاری شده هم به رکورد سه ماهه خود نزدیک به ۱.۸۵۰ تریلیون دلار رسیده است. این معیار در عرض چند روز حدود ۳۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0