اخبار اکس نوین
1400/06/31
09:03
آیا دفینیتی قراردادهای هوشمند به بیت کوین وارد خواهند شد؟

اکس نوین: بلاک چین بیت کوین یکی از قدیمی‌ترین پروتکل‌های بلاک چینی در جهان است و مسلما مشهورترین آنها محسوب می‌شود. در حالی که نوآوری مالی که ساتوشی ناکاموتو معرفی کرد همچنان در فضای ارزهای دیجیتال یکه‌تازی می‌کند، تحولات جدیدی وجود دارد که این الگو را به سطح کاملا جدیدی رسانده است. این تحولات در نتیجه ورود قراردادهای هوشمند به پروتکل‌های بلاک چینی صورت گرفته است و اتریوم در سال ۲۰۱۵ در این موضوع پیشگام شد. امروزه قابلیت‌های جدید و خلاقانه‌ای در شبکه‌های بلاک چینی مختلفی ارائه شده و شبکه بیت کوین به دلیل ماهیت بسته آن عقب افتاده است. با این حال، قرار است همه‌چیز به‌زودی تغییر کند چراکه…

اکس نوین : بلاک چین بیت کوین یکی از قدیمی‌ترین پروتکل‌های بلاک چینی در جهان است و مسلما مشهورترین آنها محسوب می‌شود. در حالی که نوآوری مالی که ساتوشی ناکاموتو معرفی کرد همچنان در فضای ارزهای دیجیتال یکه‌تازی می‌کند، تحولات جدیدی وجود دارد که این الگو را به سطح کاملا جدیدی رسانده است.


این تحولات در نتیجه ورود قراردادهای هوشمند به پروتکل‌های بلاک چینی صورت گرفته است و اتریوم در سال ۲۰۱۵ در این موضوع پیشگام شد. امروزه قابلیت‌های جدید و خلاقانه‌ای در شبکه‌های بلاک چینی مختلفی ارائه شده و شبکه بیت کوین به دلیل ماهیت بسته آن عقب افتاده است. با این حال، قرار است همه‌چیز به‌زودی تغییر کند چراکه بلاک چین اینترنت کامپیوتر (Internet Computer) بنیاد دفینیتی قرار است قابلیت قراردادهای هوشمند را به شبکه بیت کوین بیاورد و از این طریق، موارد استفاده جدیدی را برای پادشاه ارزهای دیجیتال فراهم نماید.


دفینیتی قرار است با استفاده از فناوری رمزنگاری زنجیره‌ای کلیدی خود، بلاک چین اینترنت کامپیوتر را با بیت کوین ادعام نماید به طوری که قراردادهای هوشمند، قادر به تولید آدرس‌های بیت کوین و همچنین استفاده از نقدینگی قوی موجود در این بلاک چین شوند.


بلاک چین اینترنت کامپیوتر از رمزنگاری کلیدی زنجیره‌ای استفاده می‌کند که به آن این امکان را می‌دهد تا تراکنش‌های بلاک چین‌های دیگر همانند بیت کوین را امضا نماید. دومینیک ویلیامز، بنیان‌گذار و توسعه‌دهنده ارشد بنیاد دفینیتی در این رابطه می‌گوید:


این قابلیت برای ارائه قراردادهای هوشمند میزبانی‌شده در بلاک چین اینترنت کامپیوتر با آدرس بیت کوین بومی از طریق ادغام مستقیم شبکه‌ها مورداستفاده قرار خواهد گرفت. قابلیت قراردادهای هوشمند اینترنت کامپیوتر به نقدینگی بیت کوین دسترسی پیدا خواهد کرد و بیت کوین دیگر نیازی نخواهد داشت تا به قراردادهای هوشمند از طریق پل‌های میان زنجیره‌ای غیرقابل‌اعتماد دسترسی پیدا کند. این موضوع با دسترسی بیت کوین به نسل جدید خدمات اینترنتی وب ۳.۰، به تحقق چشم‌انداز ساتوشی کمک می‌کند.


شایعات روزافزونی در رابطه با نابود شدن بیت کوین به دست آلت کوین‌های منبع باز (اپن سورس) وجود دارد. در حالی که ماهیت بازار ارزهای دیجیتال ایجاد رقابت نیست، روند رایجی در اکوسیستم‌های بلاک چین امروزه وجود دارد و بر اساس آن، سرمایه‌گذاران پروتکل‌ها را بر اساس ابزارها و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهند می‌پذیرند.


در سال‌های گذشته ما شاهد توسعه تدریجی اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل‌معاوضه (NFTs) بوده‌ایم که هر دو قشر جدیدی از کاربران را به دنیای بلاک چین کشانده‌اند. شبکه بیت کوین تاکنون به استفاده برای پرداخت‌ها محدود شده است و پیشنهاد فعلی پروتکل اینترنت کامپیوتر، همه‌چیز را تغییر خواهد داد.


منبع coingape


انتهای خبر

0
0