مبین تحلیل
1400/03/08
11:32
سوران حسینی, [29.05.21 09:33] #تحلیل_ارزندگی_شرکت_های_سرمایه_گذاری #تیپیکو (سرمایه گذاری دارویی تامین) ماهیت شرکت سرمایه‌گذاری دربخش تهیه ، تولید...

سوران حسینی, [۲۹.۰۵.۲۱ ۰۹:۳۳]


#تحلیل_ارزندگی_شرکت_های_سرمایه_گذاری


#تیپیکو (سرمایه گذاری دارویی تامین)



ماهیت شرکت سرمایه‌گذاری دربخش تهیه ، تولید،دارو محصولات آرایشی بهداشتی و تجهیزات پزشکی میباشد.



این شرکت جزو هلدینگ‌های تخصصی زیر مجموعه هلدینگ تامین اجتماعی #شستا می باشد . سرمایه کنونی شرکت ۴۳۵ میلیارد تومان است.شرکت با توجه به گزاش های موجود در کدال برنامه ۱۵۰ درصدی افزایش سرمایه را در سال جاری خواهد داشت.



🔸سه شرکت #وپخش #کلر #دتماد در بخش پرتفوی بورسی بیش از ۵۰ درصدا از ارزش بازاری شرکت را به خود اختصاص داده است .هلدینگ #وپخش حدود ۳۰ درصد از مازاد ارزش پرتفوی بورسی شرکت را به خود اختصاص داده است که سهم ۸۰ درصدی کارخانجات دارو و پخش با نماد #دارو بسیار موثر بوده است .



🔸در بخش غیر بورسی شرکت آنتی بیوتیک سازان ایران ،اوزان گروه دارویی آترا همراه یا شرکت داروسازی دانا وجود دارد که به جز #دانا سایر شرکت ها هنوز روند عملیاتی آن منجر به سود نشده است . اما داروسازی دانا با سرمایه ۲۴۰ میلیارد تومانی یه ازای هر سهم ۲۵۰ تومان سود محقق نموده است .که برای ارزشگذاری از روش (P/E) و میانگین این نسبت در بازار و صنعت برای ارزش گذاری استفاده شده است.



🔰عوامل تاثیر گذار برآیند این شرکت نرخ مبنای ارزی که احتمال تغییر از ۴۲۰۰ به ۱۱۰۰۰تومان و خارج کردن لیست بیشتری از دارویی ها از نرخ ارز حمایتی و متغیر بودن حاشیه سود ناخالص (هم اکنون نرخ فروش دستوری و به صورت بر اساسCost-Plus می باشد



انتهای خبر

0
0