ایبنا
1400/06/26
09:18
شاخص سهام در پایان هفته بر مدار نزولی بسته شد

بازار سرمایه در هفته منتهی به ۲۵ شهریورماه، شاهد افت شاخص کل بورس در پنج روز فعالیت بازار بود. به گونه‌ای که در نهایت نماگر به کانال پایین‌تر وارد شد.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، تغییرات شاخص کل بورس در هفته گذشته نشان می دهد روند نماگر در مجموع کاهشی بوده است. به بیان دیگر از پنج روز کاری بورس، دو روز مثبت و سه روز منفی برای شاخص کل بورس به ثبت رسیده است.


بررسی فراز و فرود شاخص کل بورس از ابتدای هفته تا پایان به گونه ای است در نخستین روز هفته ( شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰ ) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۴۵۰۹ واحدی معادل ۰.۳۰ درصد به یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۵۱۷ واحد رسید. در پایان معاملات اولین روز هفته، بیشترین تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس متعلق به نمادهای معاملاتی فملی، رمپنا، شپدیس، پارسان، شبندر و اپال بود. همچنین در این روز، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۷۴۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۴۵ هزار و ۴۸۸ نوبت معامله و به ارزش ۷۳ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز هفته ( یکشنبه ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۰ ) شاخص دوباره کانال ۱.۵ میلیون واحد را از دست داد. به عبارت دیگر شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۰۴۶۶ واحدی معادل ۲.۶۴ درصد به یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۹۹۵ واحد رسید. در این روز، نمادهای معاملاتی کگل، فملی، فولاد، شستا، شپنا و کچاد با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۵۰۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۶۷ هزار و ۵۷۴ نوبت معامله و به ارزش ۶۱ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز هفته ( دوشنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۰ ) بورس به روند کاهشی خود ادامه داد و در نهایت شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۴۷۰۹ واحدی معادل ۰.۹۹ درصد به یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۲۷۴ واحد رسید. در معاملات روز دوشنبه، نمادهای معاملاتی کگل، فملی، فولاد، شستا، شپنا و کچاد با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس در پایان سومین روز هفته، ۸ میلیارد و ۸۹۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۵۸ هزار و ۲۵۱ نوبت معامله و به ارزش ۶۵ هزار و ۲۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در چهارمین روز هفته ( سه شنبه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۰ ) بورس تغییر مسیر داد و سبزپوش شد. به گونه ای که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱۷۳۰ واحدی معادل ۱.۴۷ درصد به یک میلیون و ۴۹۶ هزار و ۹۵۵ واحد رسید. روند مثبت بورس پس از دو روز نزولی در حالی به ثبت رسید که نمادهای پارسان، نوری، فولاد، شستا، شبندر و وبملت با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. همچنین با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۲۰۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۴۱ هزار و ۹۳۹ نوبت معامله و به ارزش ۶۱ هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در پنجمین و آخرین روز کاری هفته ( چهارشنبه ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۰ ) فعالان بازار سهام، دوباره شاهد روند منفی بازار بودند. به گونه ای که در پایان آخرین روز هفته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۶۶۵ واحدی معادل ۰.۵۸ درصد به یک میلیون و ۴۸۸ هزار و ۲۹۷ واحد رسید. در معاملات پنجمین روز هفته در حالی نمادهای معاملاتی شستا، فولاد، اخابر، فملی ، رمپنا و شپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند که معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۶۰۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۲۵ هزار نوبت معامله و به ارزش ۵۸ هزار و ۲۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


بنابراین با پایان فعالیت بازار سرمایه در هفته کاری منتهی به بیست و چهارمین روز شهریورماه، شاخص کل بورس با کاهش ۳۷ هزار و ۸۰۰ واحدی معادل ۲.۴۷ درصد، مواجه شد و با یک کانال عقب گرد به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی رسید.


کدام صنایع در بازار این هفته مثبت بودند؟


در هفته منتهی به بیست و پنجم شهریورماه، استخراج سایر معادن، محصولات چرمی، وسایل ارتباطی، پیمانکاری صنعتی، سایر حمل و نقل و فعالیت‌های کمکی به‌جز نهادهای مالی واسط جزو صنایع مثبت بازار بودند.


با نمادهای پرتراکنش هفته آشنا شوید


در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای سپید ماکیان (سپید)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، لیزینگ کارآفرین (ولکار)، گروه مدیریت ارزش صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر)، گروه دارویی برکت (برکت) و بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) در گروه نمادهای پرتراکنش قرار داشتند.


انتهای خبر

0
0