بورس پرس
1400/06/16
10:26
رویدادهای مهم ۶ شرکت درباره واگذاری ملک و سهام، مناقصه، تجدید ارزیابی و ...

دو زیرمجموعه سایپا و چهارشرکت درباره واگذاری ملک و سهام، قرارداد جدید، مناقصه و افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی، دست به شفاف سازی زدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت های سایپا دیزل، لیزینگ رایان سایپا، سیمان قاین، گروه صنعتی سدید، پگاه آذربایجان غربی و دارویی لقمان درباره واگذاری ۶ دانگ ملک زیرمجموعه بابت تسویه بدهی به سایپا ، انعقاد قرارداد، واگذاری سهام، اثر اخذ پروژه ۸.۲ میلیون یورویی شرکت فرعی در کاهش زیان تلفیقی شرکت اصلی ، نتایج برگزاری مناقصه و برنامه افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی، دست به شفاف سازی زدند.


براین اساس، "خکاوه" اعلام کرد: طبق تفاهم نامه ۱۴ شهریور بین سایپا، لیزینگ رایان سایپا و سایپا دیزل (سهامدار ۱۰۰ درصدی شرکت خدمات فنی رنا) و مبایعه نامه ۱۴ شهریور بین شرکت خدمات فنی رنا (سهامی خاص) به عنوان فروشنده و شرکت لیزینگ رایان سایپا به عنوان خریدار با موضوع واگذاری تمامی شش دانگ عرصه و اعیان ملک شرکت خدمات فنی رنا واقع در کیلومتر ۱۷ جاده مخصوص کرج به متراژ تقریبی ۲۸.۸۷۷ مترمربع ، اعیانات به مساحت ۲۷.۶۶۰ مترمربع ، کارشناسی شده توسط کارشناس رسمی دادگستری به مبلغ ۴۳۸ میلیارد تومان با هدف تسویه بخشی از بدهی به سایپا واگذار شد. ارزش دفتری ملک مذکور در دفاتر شرکت خدمات فنی رنا مبلغ ۳۸.۴ میلیارد تومان است.


"ولساپا" هم اعلام کرد: برای تحصیل ملک شرکت خدمات فنی رنا با هدف تسویه حساب بخشی از بدهی سایپا به این شرکت به مبلغ قرارداد ۴۳۸ میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده است.


همچنین "سقاین" اعلام کرد: ۰.۳۹ درصد سهام شرکت سیمان صوفیان طی سه مرحله به مرور از طریق کارگزاری واگذار شده که آخرین فروش ۱۳ شهریور بود و فروش تعداد باقیمانده سهام سیمان صوفیان طبق شرایط و قیمت بازار در آینده محتمل است.


قیمت واگذاری هر سهم ۲۲۴۳۵ ریال و جمع مبلغ معامله ۹.۶ میلیارد تومان، بهای تمام شده سهام واگذار شده در دفاتر شرکت ۷.۲ میلیارد تومان و سود و زیان واگذاری پس از کسر مخارج انتقال ۲.۳ میلیارد تومان است . -درصد مالکیت قبل واگذاری ۱.۰۸ درصد بوده که پس از واگذاری به ۰.۶۹ درصد رسیده است.


در این میان، "وسدید" اعلام کرد: پیرو نامه ۱۴ شهریور شرکت تولید پمپ های بزرگ و توربین آبی با مالکیت ۹۵ درصدی متعلق به گروه صنعتی سدید، شرکت مذکور موفق به اخذ ۸.۲ میلیون یورو پروژه شده است که از این مبلغ ۵.۳ میلیون یورو شامل پروژه‌های که نهایی و ابلاغ شده و مابقی پروژه‌ها به مبلغ ۲.۹ میلیون یورو در شرف انجام امور قراردادی و ابلاغ هستند.


با توجه به اینکه شرکت فرعی پتکو بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹ دارای سود انباشته ۸.۴ میلیارد تومانی بوده، اجرای این قراردادها باعث افزایش سودآوری در شرکت فوق خواهد شد و در صورت تقسیم سود منجر به شناسایی درآمد در شرکت اصلی و به تبع آن تاثیر مثبت در کاهش زیان تلفیقی گروه صنعتی سدید خواهد داشت.


"غشاذر" هم اعلام کرد: عطف به آگهی مناقصه یکم شهریور در خصوص انتخاب پیمانکار جهت احداث فونداسیون و اسکلت بتنی ساختمان کارخانه شیر خشک ، رایزنی با شرکت ها و اشخاص ذی ربط جهت حضور در مناقصه صورت گرفت که در مهلت مقرر شرکت ساختمانی آکس نیوساد ، پیمانکاری عسگر قهرمانزاده و حسنعلی نصیری اقدام به ارسال اسناد کردند.


پاکت های ب و ج حسنعلی نصیری به علت عدم ارائه سپرده شرکت در مناقصه ، بازگشایی نشد و از دور مناقصه کنار گذاشته شد . همچنین سوابق پیشنهاد دهندگان بررسی شد که پیرو نامه مدیر پروژه ، پیمانکاری عسگر قهرمانزاده از سوابق اجرایی خوبی برخوردار است. لذا کمیسیون بارعایت صرفه و صلاح شرکت و رعایت آیین نامه معاملات و پس از اخذ تخفیف ۵ درصدی از قیمت های پیشنهادی به مبلغ نهایی ۲.۸ میلیارد تومان را مصوب کرد.


"دلقما" نیز پ یرو گزارش منتشره در فضای مجازی مبنی بر تجدید ارزیابی داریی ثابت اعلام کرد: جلسه هیات مدیره ۱۵ شهریور با حضور کلیه اعضا در محل شرکت تشکیل و مقرر شد در راستای افزایش انضباط مالی و ارتقاء ساختار مالی، اقدامات لازم جهت انجام افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارائی های ثابت (طبقه زمین) صورت پذیرد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0