آکادمی هلاکوئی
1401/03/28
09:10
FBI درباره افزایش کلاهبرداری های ارزهای دیجیتال در لینکدین هشدار داد

شان ریگان (Sean Ragan)، مامور ویژه FBI، روز…

شان ریگان (Sean Ragan)، مامور ویژه FBI، روز جمعه در مصاحبه ای با CNBC گفت که کلاهبرداران سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال در لینکدین “تهدیدی مهم” برای امنیت کاربران این پلتفرم اجتماعی به شمار می روند.


این شبکه اجتماعی متعلق به مایکروسافت ادعا می کند که توانسته است ۸۳۰ میلیون کاربر در بیش از ۲۰۰ کشور جهان جذب کند.


ریگان با اشاره به این که کلاهبرداران همیشه راه ها و تاکتیک های جدیدی برای به دام انداختن قربانیان خود پیدا می کنند گفت که FBI اخیرا شاهد افزایش چشمگیر کلاهبرداری های مرتبط با سرمایه گذاری بوده است. کمیسیون تجارت فدرال گزارش داد که معامله گران ارزهای دیجیتال ایالات متحده در نتیجه این نوع از کلاهبرداری ها، از ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۹۹) تا مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، بیش از ۵۷۵ میلیون دلار از دارایی های خود را از دست داده اند.


شبکه اجتماعی لینکدین که اساسا بر اخبار و روابط تجاری تاکید دارد، ممکن است در پس زمینه کلاهبرداری های رایج و آنلاین، احساس امنیت کاذبی ایجاد کند. در گزارش CNBC آمده است که پروفایل‌های جعلی اغلب ادعا می‌کنند که با شرکت‌های قانونی و موفق در ارتباط هستند یا حتی افرادی با «روح کارآفرینی» را به مردم معرفی می کنند.


اسکار رودریگز (Oscar Rodriguez)، مدیر بخش اعتماد، حریم خصوصی و ارزش سهام لینکدین نیز به افزایش تعداد کلاهبرداران در پلتفرم آن اذعان داشته است. رودریگز در پست وبلاگی روز پنجشنبه خود نوشت: «در چند ماه گذشته، ما شاهد افزایش فعالیت های کلاهبرداری در همه جای اینترنت، از جمله در لینکدین بوده ایم».


این شرکت اعلام کرد که سابقه حذف فعالانه محتوای مشکوک و حساب‌هایی که احتمال دارد منجر به کلاهبرداری شود را دارد. بر اساس تازه ترین گزارش این شرکت، لینکدین در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۳۶ میلیون مورد از محتوای هرزنامه و کلاهبرداری و سال گذشته نیز بیش از ۳۱.۶ میلیون حساب جعلی را از پلتفرم خود حذف کرده است.


لینکدین بر خلاف توییتر و اینستاگرام هنوز تایید پروفایل را برای کاربران مهم خود ارائه نمی دهد. هرچند همین تایید هم بی‌خطا نیست: به طوری که شاهد بوده ایم در توییتر حتی حساب‌های تایید شده توسط کلاهبرداران کریپتو و NFT مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: decrypt


انتهای خبر

0
0