ارز دیجیتال
1401/04/14
00:00
۸۰ درصد از ورودی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هفته گذشته مربوط به محصولات شورت بیت کوین بوده است

آخرین آمارها از فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بیت کوین و ارزهای دیجیتال، نشان می‌دهد ۵۱.۴ میلیون دلار از ۶۴ میلیون دلار پولی که هفته گذشته وارد این محصولات مالی شده، متعلق به صندوق‌های شورت بیت...

آخرین آمارها از فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بیت کوین و ارزهای دیجیتال، نشان می‌دهد ۵۱.۴ میلیون دلار از ۶۴ میلیون دلار پولی که هفته گذشته وارد این محصولات مالی شده، متعلق به صندوق‌های شورت بیت کوین بوده است؛ اتفاقی که میل سرمایه‌گذاران نهادی به معامله در جهت کاهش قیمت این ارز دیجیتال را نشان می‌دهد.


به گزارش کوین تلگراف، سرمایه‌گذاران سازمانی و بزرگ فعال در بازار ارزهای دیجیتال، هفته گذشته ۵۱.۴ میلیون دلار پول روانه محصولاتی کرده‌اند که برای انجام معاملات شورت (در جهت کاهش قیمت) بیت کوین طراحی شده‌اند.


گزارش هفتگی مؤسسه کوین شیرز (CoinShares) از فعالیت سرمایه‌گذاران سازمانی بیت کوین و ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد هفته گذشته بین ۲۷ ژوئن تا ۱ ژوییه (۶ تا ۱۰ تیر)، به‌طور خالص ۶۴ میلیون دلار پول وارد محصولات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال شده و این در حالی است که ۸۰ درصد از این مبلغ سهم محصولات شورت بیت کوین بوده است.


۸۰ درصد از ورودی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هفته گذشته مربوط به محصولات شورت بیت کوین بوده است

نمودار جریان ورود و خروج پول از محصولات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در هفته‌های مختلف. سهم مؤسسات آمریکایی از این جریان ورودی ۴۶.۲ میلیون دلار بوده و تقاضا آنها برای سرمایه‌گذاری روی محصولات شورت بیت کوین نیز قابل‌توجه بوده است. گفتنی است مؤسسه سرمایه گذاری پرو شیرز ( ProShares)، روز ۲۲ ژوئن (۱ تیر) اولین صندوق بورسی (ETF) شورت بیت کوین تاریخ آمریکا را رسما راه‌اندازی کرده بود. سهام این صندوق با نماد «BITI» در بورس آمریکا معامله می‌شود و با بهره‌گیری از قراردادهای آتی (Futures) امکان کسب سود در جهت افت قیمت بیت کوین را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.


همچنین بخوانید: همه چیز درباره ETF بیت کوین به زبان ساده


در متن گزارش کوین شیرز آمده است:


جدای از آمریکایی‌ها [که در این مدت عمدتا روی صندوق‌های شورت سرمایه‌گذاری کرده‌اند]، محصولات سرمایه‌گذاری لانگ (خرید) در کشورهایی نظیر برزیل، آلمان، کانادا و سوئیس، هفته گذشته شاهد ورود ۲۰ میلیون دلار پول بوده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد بخشی از سرمایه‌گذاران در قیمت‌های فعلی مشغول خرید هستند و مسئله استقبال از معاملات شورت بیش از اینکه به خاطر تغییر احساسات بازار باشد، احتمالا به خاطر راه‌اندازی اولین صندوق بورسی شورت بیت کوین در آمریکاست.


محصولات شورت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون در مجموع ۷۷.۲ میلیون دلار ورودی سرمایه داشته‌اند و این در حالی است که ورودی صندوق‌های چندارزی و صندوق‌های ویژه سولانا از شروع سال جاری میلادی به‌ترتیب ۲۱۳.۵ و ۱۱۰.۳ میلیون دلار بوده است.


۸۰ درصد از ورودی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هفته گذشته مربوط به محصولات شورت بیت کوین بوده است

نموداری ورودی و خروجی محصولات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در هفته گذشته. محصولات ویژه سرمایه‌گذاری در اتریوم هفته گذشته ۴.۹ میلیون دلار ورودی داشته‌اند. این دومین هفته متوالی است که صندوق‌های اتریومی پس از ۱۱ هفته خروج سرمایه، ورود پول را تجربه می‌کنند. گفتنی است محصولات سرمایه‌گذاری در اتریوم با وجود تغییر روند در دو هفته اخیر، همچنان از ابتدای سال ۲۰۲۲ در مجموع شاهد خروج ۴۵۰.۹ میلیون دلار پول بوده‌اند.


باقی این ۶۴ میلیون دلار بین صندوق‌های چندارزی (۴.۴ میلیون دلار)، صندوق‌های ویژه سولانا (۱ میلیون دلار)، پولکادات (۷۰۰٬۰۰۰ دلار)، کاردانو (۶۰۰٬۰۰۰ دلار) و بیت کوین (۶۰۰٬۰۰۰ دلار) تقسیم می‌شود.


استقبال از محصولات شورت بیت کویت کوین در حالی رخ می‌دهد که دو هفته پیش ۴۲۳ میلیون دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال خارج شده بود؛ رقمی که بالاترین سطح از زمان انتشار گزارش‌های کوین شیرز محسوب می‌شود. گفتنی است دو هفته پیش هم صندوق‌های شورت بیت کوین ۱۵.۳ میلیون دلار ورودی داشتند و این در حالی بود که محصولات لانگ بیت کوین در آن زمان با خروج ۴۵۳ میلیون دلار پول روبه‌رو شدند.


انتهای خبر

0
0