کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/05/30
14:19
✅کاهش ۸هزار واحدی شاخص کل بورس 📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۸۹۲۰ واحد افت کرده و در ر...

✅کاهش ۸هزار واحدی شاخص کل بورس



📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۸۹۲۰ واحد افت کرده و در رقم یک میلیون و ۴۲۹هزار واحد متوقف شد.


🔷️از سویی شاخص کل با معیار هم وزن نیز با کاهش ۸۸۸ واحدی به رقم ۳۹۶هزار و ۵۲۲ واحد رسید. معامله‌گران در این بازار ۲۹۷هزار معامله به ارزش ۳۰هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️گفتنی است که فولاد مبارکه اصفهان صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادرملو، معدنی و صنعتی گل گوهر و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس ایجاد کردند.


🔷️شاخص کل فرابورس نیز ۵۶ واحد کاهش یافت و در رقم ۱۸هزار و ۹۶۰واحد ایستاد. فعالان در این بازار ۱۶۰هزار معامله به ارزش ۱۲۹هزار و ۱۳۸میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️لازم به ذکر است که پلیمر آریاساسول، پوریا زرکان آقدره و آهن و فولاد غدیر ایرانیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فرابورس ایران و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس ایجاد کردند.


#گزارش_بازار



انتهای خبر

0
0