بورس۲۴
1400/06/13
08:02
برگشت به نقطه تعادل !

در کوتاه‌مدت، به نظر برای مدتی روند نوسانی بازار در راستای اصلاح قیمتی و زمانی را داشته باشیم تا پس از تشکیل یک کف حمایتی جدید، شاخص به مدار رشد بازگشته و با سرعتی آهسته‌تر از گذشته به سمت کانال ۱.۷ میلیون واحدی حرکت کند.

بورس۲۴ : بورس تهران معاملات آخرین روز هفته را پس از فراز و فرود دقایق ابتدایی، با افزایش تقاضا و رشد ۲۴ هزار واحدی شاخص به پایان رساند. بررسی متغیرهای اثرگذار و انتظارات تورمی نشان می‌دهد عواملی که ترمز دادوستدهای بورسی را کشیده به زودی وارد فاز دیگری می‌شود و تغییرات جدیدی برای بازار به وجود می‌آورد. این تغییرات با توجه به مسائل سیاسی و اقتصادی کشور مثبت تلقی می‌شود به طوری که بورس را نسبت به سایر بازارهای موازی از نظر سرمایه‌گذاری متمایز خواهد کرد. از سوی دیگر صحبت‌های وزیر اقتصاد حاکی از آن است که نگاه دولت به بازار سرمایه مثبت است و مورد حمایت قرار خواهد گرفت. این اتفاقات باعث می‌شود حجم انبوه نقدینگی با توجه به ریسک‌پذیری بالای سایر بازارها به سمت بازار سهام هدایت شود. برخی از کارشناسان معتقدند که دولت برای جبران کسری بودجه راهی به غیر از مهربانی با بازار سرمایه ندارد ...


اما در کوتاه‌مدت، به نظر برای مدتی روند نوسانی بازار در راستای اصلاح قیمتی و زمانی را داشته باشیم تا پس از تشکیل یک کف حمایتی جدید، شاخص به مدار رشد بازگشته و با سرعتی آهسته‌تر از گذشته به سمت کانال ۱.۷ میلیون واحدی حرکت کند. برای هفته پیش رو، بازاری نوسانی توام با رگه‌های مثبت و جبران بخشی از افت هفته گذشته شاخص مدنظر است. نکته مهم اینکه با ثبات دلار در سطوح فعلی و توقف قطعی‌های مکرر برق، احتمالا در ابتدای مهر ماه، گزارش خوب ماهانه شرکت‌ها را داشته باشیم.


انتهای خبر

0
0