اقتصاد آنلاین
1400/06/06
17:19
مرداد ماه پرسود برای وسپهر / ارزش بازاری وسپهر هزار و ۴۱۰میلیارد تومان رشد کرد

در مرداد ماه ۱۴۰۰ ارزش بازاری شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات به ۱۵هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازاری سهام‌های گروه بانکی با رشد ارزش ۴۶۵میلیاردی همچنان بیشترین سهم از پرتفوی وسپهر را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین وسپهر از فروش بخشی از سهام‌های در اختیار خود، سودی ۲۲۰میلیارد تومانی کسب کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی ؛ شرکت سرمایه‌گذاری گروه مالی سپهر صادرات، مرداد ماه شلوغی را پشت سر گذاشت و عملکرد خوب این شرکت باعث شد که ارزش بازاری آن، حدود هزار و ۴۱۰میلیارد تومان افزایش یابد. به این ترتیب ارزش بازاری وسپهر در پایان مرداد ماه به بیش از ۱۵هزار میلیارد تومان رسید.


بیشترین افزایش در ارزش بازاری مربوط به نمادهای گروه بانکی بود که بیش از ۴۶۵میلیارد تومان رشد ارزش داشتند. بعد از آن گروه سرمایه‌گذاری‌ها با رشد ۱۶۰میلیاردی رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن با رشد ۱۱۰میلیاردی در رده‌های بعدی قرار گرفتند. از طرفی ارزش بازاری تعدادی از صنایع شامل بیمه‌ای‌ها، فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط، هتل و رستوران، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، محصولات غذایی و سایر محصولات کانی غیرفلزی با افت مواجه شد. با وجود این تغییرات گروه بانکی همچنان با اختصاص دادن ۱۶.۵درصد از پرتفوی وسپهر در این زمینه در بین باقی صنایع پیشتاز است.


وسپهر در مرداد سهام هفت شرکت بورسی و حق تقدم وخارزم را به ارزش ۳۵۰میلیارد تومان خریداری کرد. نماد‌های ومعادن، کچاد، شاراک، شرانل، شراز، فجر و پکرمان لیست خرید مرداد ماه وسپهر را تشکیل دادند. علاوه بر این وسپهر حدود ۴۹۰میلیارد تومان سهام شرکت آرمان توسعه مهر خوارزمی، از شرکت‌های خارج از بورس را خرید.


از سویی دیگر وسپهر بخشی از سهام خود در شرکت‌های متعددی را فروخت و از این طریق سودی ۲۲۰میلیارد تومانی بدست آورد. فخوز، شپنا، فارس، وتجارت، وبصادر و آریا از نمادهایی بودند که سهام آن‌ها توسط وسپهر به فروش رسید.


از نکات قابل توجه گزارش ماهانه گروه مالی سپهر صادرات می‌توان به درآمد ۳۷میلیارد تومانی این شرکت از محل سود سهام مجامع در مرداد ماه اشاره کرد. به این ترتیب مجموع درآمد حاصل از سود سهام وسپهر در سال مالی منتهی به ۱۴۰۰.۰۵.۳۱، به ۲۰۰میلیارد تومان رسید.


سهام بانک صادرات با تخصیص ۲۹.۲درصد از پرتفوی وسپهر به خود در مرداد ماه، در این زمینه بین نماد‌ها پیشتاز است. پس از آن سرمایه‌گذاری خوارزمی با هفت درصد، بورس انرژی ایران با ۳.۹درصد، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی با ۳.۸درصد و سرمایه‌گذاری مسکن با ۲.۶درصد در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


وسپهر
انتهای خبر

0
0