بورس۲۴
1398/12/10
11:48
بازدهی بورس به ۱۹۳ درصد رسید

بازار سهام از ابتدای امسال تا کنون با ۱۹۳رشد، بیشترین بازدهی را نصیب به سایر بازارها نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده ...

بورس۲۴ : بازار سهام از ابتدای امسال تا کنون با ۱۹۳رشد، بیشترین بازدهی را نصیب به سایر بازارها نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است.


مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سالجاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با ۱۹۳.۵رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالیست که در این مدت بازار ارز(دلار) با رشد ۱۹.۵درصدی و بازار سکه با افزایش ۲۹.۵ درصدی مواجه بوده‌اند.


این گزارش می‌افزاید: در هفته‌ای که گذشت نیز بازار سرمایه افزایش ۹.۵درصدی و بازار ارز(دلار) و بازار سکه به ترتیب رشد ۹.۲و ۱۲.۱درصدی را نصیب سرمایه فعالان خود کرده‌اند.


همچنین نگاهی به معاملات بورس اوراق بهادار در این مدت نشان می‌د‌هد در این مدت تعداد ۳۵ میلیارد و ۸۴۶میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۴۷ هزار و ۵۳میلیارد ریال در بیش از ۴ میلیون و ۵۴ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت.


این در شرایطی است که در هفته گذشته لاستیک و پلاستیک با ۲۱.۷ درصد، مواد و محصولات دارویی با ۱۹.۹ درصد، دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با ۱۸.۸درصد، محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر با ۱۸.۱ درصد، سایر محصولات کانی غیرفلزی با ۱۷.۲ درصد، منسوجات با ۳.۸ درصد و مخابرات با ۲.۴ درصد بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص بورس داشته‌اند و در مقابل گروه‌های دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با ۱.۵ درصد، خرده‌فروشی بجز وسایل نقلیه با یک درصد و اطلاعات و ارتباطات با ۰.۴ درصد بیشترین اثر منفی را در این مدت بر نماگر بازار سهام از خود بجای گذاشته‌اند.


همچنین گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری با دادوستد ۹۷۴۴میلیون سهم، خودرو و ساخت قطعات با ۴۱۰۱میلیون سهم، سرمایه‌گذاری‌ها با ۲۵۷۲میلیون سهم، فلزات اساسی با ۱۷۵۷میلیون سهم، محصولات شیمیایی با ۱۳۸۹میلیون سهم، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای با ۱۳۰۳ میلیون سهم، سایر واسطه‌گری‌های مالی با ۸۹۳میلیون سهم، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات با ۸۹۰میلیون سهم، استخراج کانه‌های فلزی با ۸۵۹میلیون سهم و سیمان، گچ و آهک با ۷۸۷میلیون سهم بیشترین حجم معاملات هفتگی را در هفته گذشته به نام خود ثبت کردند.


انتهای خبر

0
0