آکادمی هلاکوئی
1399/11/24
00:00
فروش ۶۹ میلیون دلار XRP طی یک هفته توسط مدیر ارشد فنی سابق ریپل!

جد مک کالب (Jed McCaleb)، هم بنیان گذار…

جد مک کالب (Jed McCaleb)، هم بنیان گذار و مدیر ارشد فنی سابق Ripple Labs، طی هفته گذشته، ۱۴۰ میلیون رمزارز XRP را از کیف پول tacostand خود، آزاد کرده است. این میزان، تقریبا ۶۹.۳ میلیون دلار (در زمان نوشتن این مطلب) می باشد.


بر اساس داده های XRPscan، بین ۴ تا ۶ فوریه (۱۶ تا ۱۸ بهمن)، مک کالب، حدود ۳۸ میلیون XRP را در سه مرحله فروخته است. این اقدام، در دو روز بعد، نیز طی ۲ مرحله یا بیشتر، که هرکدام شامل ۱۹ میلیون XRP بود، ادامه داشت.


در این هفته، نیز سه فروش دیگر، هرکدام به ارزش ۱۹ میلیون XRP انجام گردیده است.


اگرچه، این میزان بسیار زیاد بود، با این حال، آخرین فروش، تاثیر کمی بر روی رمزارز XRP داشته و قیمت این رمزارز، طی ۲۴ ساعت گذشته، بالغ بر ۷ درصد و در هفت روز گذشته، نیز بیش از ۳۳ درصد، حتی بیش از بیت کوین، رشد داشته است.


پیش از مشارکت در تاسیس بنیاد توسعه استلار در سال ۲۰۱۴، جد مک کالب به عنوان مدیر ارشد فناوری ریپل تا سال ۲۰۱۳ فعالیت داشت. وی بعنوان یکی از مشارکین اصلی ریپل، توانست بیش از ۹ میلیارد XRP، به دست آورد.


ماه گذشته، مک کالب، اولین فروش ۲۸.۶ میلیون XRP (میزان ۸.۷۸ میلیون دلار) خود را انجام داد. در حال حاضر، موجودی کیف پول وی ۴۸۰.۵ میلیون XRP (میزان ۲۴۹.۸ میلیون دلار) می باشد.


در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ریپل را به دریافت ۱.۳ میلیون دلار بابت فروش اوراق بهادار ثبت نشده از سال ۲۰۱۳، متهم کرد. متهمان، این ادعا را رد کردند.


ماه گذشته، ریپل پاسخی به دادخواست SEC ارائه داد و بیان داشت که طبق قانون فدرال آمریکا، XRP نه اوراق بهادار و نه “قرارداد سرمایه گذاری” است.


این شرکت، همچنین از دادگاه خواست تا موقعیت تنظیم کننده را در خصوص دیگر رمزارزها در نظر گرفته و بیان داشت که بایستی XRP را به عنوان یک ارز مجازی، همان دیدگاهی که SEC در خصوص بیت کوین و اتریوم دارد، در نظر بگیرد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: decrypt


انتهای خبر

0
0