بورسینه
1401/06/05
10:47
📌اوره و نفت شاخص کل را صعودی کرد 🔹شاخص کل در میانه معاملات امروز با افزایش بیش از ۸هزار واحدی همراه شد و وارد کانال یک میلیون و ۴۵۰هزار واحدی شد....

📌اوره و نفت شاخص کل را صعودی کرد



🔹شاخص کل در میانه معاملات امروز با افزایش بیش از ۸هزار واحدی همراه شد و وارد کانال یک میلیون و ۴۵۰هزار واحدی شد. افزایش دوباره قیمت نفت برنت به بالای ۱۰۰ دلار و همچنین جهش حدود ۲۰ درصدی قیمت اوره منجر شد که پالایشی‌ها و اوره‌سازان نقش اصلی رشد امروز شاخص کل را ایفا کنند.



🔹شپدیس با حدود ۱٬۶۰۰ واحد، شبندر با ۷۸۵ واحد و شپنا با ۶۵۰ واحد بیش‌ترین نقش را در صعود شاخص کل تا اینجای کار داشتند.




🔹اخبارهای منتشر شده از برجام هم حاکی از این است که هر چند دستیابی به توافق هسته ‌ای امکان‌پذیر است اما انتظار برای احیای سریع برجام چندان میسر نباشد و احتمالا باید منتظر چند دور مذاکره دیگر باشیم. همین موضوع فشار فروش در نمادهای خودرویی و بانکی را در ابتدای بازار تشدید کرد اما با هر چقدر از بازار می گذر شاهد بهبود نسبی تقاضا در این گروه ها نیز هستیم.



🔹 در ۹۰ دقیقه ابتدایی بازار ارزش معاملات خرد به حدود یک هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان رسیده است؛ به نظر می رسد که با ادامه این روند، امروز هم شاهد رسیدن ارزش معاملات خرد به بیش از ۳هزار میلیارد تومان باشیم.




🔹حقیقی‌ها تا اینجای کار بیش از ۳۷ میلیارد تومان وارد بازار کردند؛ شپدیس با ۲۱، استقلال با ۱۶ و شبندر با ۱۲ میلیارد تومان، شاهد بیش‌ترین ورود پول حقیقی بود. در نقطه مقابل های وب با ۸ و شستا با ۷.۵ و وارس با ۷ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کرده است.



🔹به طور کلی فرآورده‌های نفتی با ۲۵ و محصولات شیمیایی با ۲۱ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را تجربه کردند و در نقطه مقابل،‌بانک ها و موسسات اعتباری با ۱۴ و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی با ۱۱ میلیارد تومان شاهد بیش‌ترین خروج پول حقیقی بودند.

انتهای خبر

0
0