تحلیل برای سود
1400/09/13
15:26
📝گزارش بازار شنبه 13 آذرماه 1400 🔴 بازار امروز با با کم رمقی همراه بود. شاخص کل شاهد افت 5,337 واحدی بود و در ارتفاع یک میلیون و 334 هزار واحد قرا...

📝گزارش بازار شنبه ۱۳ آذرماه ۱۴۰۰



🔴 بازار امروز با با کم رمقی همراه بود. شاخص کل شاهد افت ۵,۳۳۷ واحدی بود و در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز کاهش داشت و ۴,۶۵۲ واحد افت در ارتفاع ۳۶۲,۹۰۸ واحد قرار گرفت.



🔴 نمادهای «وبملت» « وتجارت » « اخابر» « وبصادر » «وپاسار » بیشترین نقش را در کاهش شاخص داشتند و در مقابل نمادهای « شبندر» «شپنا» «وغدیر» «فارس» تاثیرگذاران مثبت در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۱۰۰ واحد افت همراه بود و در سطح ۱۹ هزار و ۱۳۴ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «کگهر» « فرابورس » «ذوب » «فجهان» «وملل» تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نمادهای «زاگرس» «دماوند» «توسن» «شاوان» در صدر تاثیرگذاران مثبت بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای « شستا » « فسبزوار » « فولاد » « پترول» «شبندر» «شپنا» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای « توسن » «فجهان » «کرمان» « سپیدار » «مدیریت » «آریا» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۴,۶۷۱ میلیارد تومان بود که ۳,۰۵۶ میلیارد تومان آن (معادل ۶۵ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۵ درصدی را نشان می دهد.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۵ میلیارد و ۵۸۳ میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۵۸۳ هزار بود.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۳۳۸ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۲۱۵ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۱۲۳ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۸ درصد و حقوقی‌ها ۲۲ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۸ درصد و حقوقی‌ها ۱۲ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی۱۶.۴ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۱.۳ میلیون تومان بود.



🔴 سرانه خرید به ازای هر نماد ۱۲ میلیون تومان و سرانه فروش به ازای هر نماد ۱۶ میلیون تومان بود.



🔴 تعداد صفوف فروش در پایان بازار نسبت به روز معاملاتی گذشته با افزایش ۲۸ نماد به ۲۰۶ نماد با ارزش ۶۲۴ میلیارد تومان (افزایش ۷۸ درصدی) و تعداد صفوف خرید با کاهش ۱۱ نماد به ۲۳ نماد با ارزش ۵۳ میلیارد تومان (کاهش ۵۹ درصدی) رسید.



🔴 در معاملات امروز ۱۱۵ نماد در محدوده مثبت و ۵۰۵ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۶.۷۷ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۳۴ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «پتروشیمی » « فلزی » « خودرویی » «پالایشی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شستا» «فولاد» «پترول» «شبندر » «وبملت» «انرژی۳» «خبهمن» «شپنا» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « خبهمن » «پترول» « خگستر» « کرمان » « وبملت » بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «رایانه ای» « ارتباطات» «ماشین آلات و دستگاههای برقی » اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های « فلزی » « بیمه» « پتروشیمی » به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای « شفا» «توسن» «شفن» «کاوه» «شپنا» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «بپاس» «فسبزوار» « شستا » « خبهمن» «میدکو» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.




🔴نمادهای «پاکشو» «بپاس» «توسن» «سپیدار» شاهد حجم‌های مشکوک بودند.



🔴 نمادهای «کباده» «فنفت» شاهد حجم‌های مشکوک در بازار پایه بودند.




برخی اخبار منتشر شده:


🔵 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور:


ما در این تردیدی نداریم که باید موضوع بازکردن دامنه نوسان در دستور کار قرار گیرد اما این موضوع باید به شکل تدریجی و در یک زمانبندی خاص انجام شود که قطعا در برنامه‌های ما جا دارد.



🔵 امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه که در قالب یک سفر رسمی ۲ روزه به ۳ کشور امارات متحده عربی، قطر و عربستان سعودی به منطقه سفر کرده در اظهاراتی مدعی شد احیای برجام بدون مشارکت اسراییل و کشورهای عربی کرانه خلیج فارس شانس موفقیت چندانی ندارد. او افزود، همچنین مهم است که به مذاکرات پویایی بیشتری بخشیده و قدرت‌های منطقه‌ای را نیز درگیر کنیم. بدون مشارکت کشورهای حاشیه خلیج فارس، اسراییل و همه کسانی که امنیت آنها مستقیما تحت تاثیر قرار می‌گیرد، دستیابی به توافق دشوار خواهد بود

انتهای خبر

0
0